Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

ARG HUND

Är din hund så alltid mot äldre barn eller typ bara när hon löper??

• Rottis77
    Sanna K skrev 2007-12-17 18:29:50 följande:
    Tyvärr alltid, jag hade också den tanken men det är alltid.
    Låter inte alls bra. Kontakta en kunnig instruktör, som verkligen är duktig på beteend. Har det kommit nu eller har det alltid varit så här?
  • Rottis77
    stjärnströssel skrev 2007-12-17 18:55:21 följande:
    hon vaktar väll sin flock tycker jag det låter som.säkert har hon någon gång lyckats skrämma någon å fått "belöning"för sitt agerande tyvärr!du får ha bättre koll på henne!förstår inte att du tillåter henne att överhuvud gå fram till barnen!!se till att kontakta en kunnig person innan något allvarligt händer!
    Tycker inte att det direkt låter som att hon vaktar sin flock, med tanke på att vuxna och mindre barn går bra, hade hon vaktat hade hon varit så mot alla!

Men är det så att detta inte är nåt som kommit nu utan att hon alltid varit så så hade jag inte haft kvar henne, och en omplacering hade nog inte varit så bra.
  • Rottis77

TS hur går det?? Detta är ingenting ni ska träna själv, utan ta kontakt med någon som verkligen är duktig på beteende och få hjälp där. Att ta bort hunden från barnen hjälper ju bara att bygga på hundens rädsla för barn, men självklart ska hon ALDRIG vara själv med barnen eller okopplad ute där det finns barn. Lycka till.

GOD JUL
Svar på tråden ARG HUND