ARG HUND
herregud....hunden har ju inte i ren aggression bitit ihjäl en unge...jag förstår inte hur du kan resonera som du gör!!
herregud....hunden har ju inte i ren aggression bitit ihjäl en unge...jag förstår inte hur du kan resonera som du gör!!
Nej men av dina inlägg så verkar det som att du tycker att man ska ha munkorg på hunden och inte låta den vara i närheten av barn, det tycker inte jag är en bra lösning! Till att börja med kanske, men med mycket träning så tror jag att man kan rätta till det här beteendet. Sen är det ju så att varken du eller jag har varit med när det här hände, så ingen av oss vet ju exakt på vilket sätt hunden bet eller hur hårt. Det kan gå hål av ganska liten kraft, jag tex busade med en hund, han hade munnen öppen och slog emot min arm så det gick hål, han bet absolut inte!
Jag tycker att ts först och främst ska hålla hunden ifrån barn och ta kontakt med en bra hundinstruktör eller liknande, som hon kan träffa med hunden och gå vidare därifrån!
då missförstod jag nog dig lite, vi verkar vara inne på samma linje! Det jag menar är ju såklart att med träning kan hunden fungera mycket bättre när det finns barn i närheten, men självklart kan du aldrig, aldrig låta en hund som tidigare reagerat på liknande sätt vara med barn obevakad!
Dig håller jag inte med öht.
Ex ungue leonem skrev 2007-12-21 15:31:15 följande: