Inlägg från: Squeezetoy |Visa alla inlägg
  • Squeezetoy

Let`s dance 2008

Kaxmaja skrev 2008-02-08 13:52:04 följande:
    Så smal ska jag oxå vara i april ( har BF 12 mars) ha ha ha
    Lycka till! Kanske om du får vara med i Let´s Dance...
    Appropå Anna Sahlene, kom att tänka på en intervju jag läste med henne om att hon tyckte att hon var präktig eftersom hon hade ammat i hela 10månader. Då är jag ungefär lika präktig som hon nu då (inte lika smal dock), rätt fånigt uttalande enligt mig.
  • Squeezetoy

Ja, nu är ju inte David min favorit TV-personlighet direkt men han är ju bra myyyyycket bättre än Jessica. Men Agneta är inte mycket bättre än Jessica enligt mig. De har en del likheter faktiskt, riktigt fåniga kommentarer samt att båda har rätt usel hållning.

Vet inte hur många gånger jag störde mig på agneta när hon hade vissa kläder på sig som hade kunnat vara fina om hon inte hade stått dår som en hösäck. Jag hade velat ha t ex Linda Isaksson, hon har i alla fall personlighet och charm.

• Squeezetoy

mintchocholate, vill du se kristin så ska du se tv4:as nyhetsmorgon. Där håller hon till numera (och emellanåt skämmer ut sig men det är ju min åsikt, hon framstår inte alltid som speciellt smart, framförallt i mer seriösa intervjuer). Sen kan man läsa hennes krönikor i tidningen FamilyLiving. Fast hon är ingen lysande krönikör och det är jag i alla fall inte ensam om att tycka. Läs här: mariakoden.blogg.se/1191620718_lite_av_varje.html

Sen, med hållningen. Jag har då rakt ingen perfekt hållning heller och jag tycker inte hållningen är fult eller så. Mer som elegi sa, det är dålig styling helt enkelt. Tycker faktiskt mest synd om den som designat kläderna och förmodligen vill ha de presenterade på ett betydligt bättre sätt. Samt för de själva att det blir mycket uppenbart.
    Som programledare hade de för min del fått vara puckelryggiga om de vore bra på det dom gjorde vilket jag inte tycker att varken Jessica eller Agneta är. Men jag påstår inte att jag själv är bättre på något sätt.

• Squeezetoy

mintchocolate, jag håller förresten fullständigt med om sexfixeringen. Störde mig rejält på att Jessica öppnade upp Mattes skjorta t ex "för att fiska röster". Han har kanske inte alls någon lust att visa bröstet extra mycket av den anledningen. Hade man gjort något ens liknanade mot en tjej hade det direkt uppfattats som mycket stötande, men jag tycker det är stötande och onödigt nu med och har faktiskt inte mycket med tävligen att göra. Röstar man bara för att någon har en snygg bringa är lite knasigt i mina ögon. Visst är det show och inte bara dansen som räknas hela tiden, men det är ju framförallt en personlighet man vill fortsätta att se, inte bara ett knippe muskler. Sen är det ju bra om personen visat någon kväll att han/hon faktiskt kan dansa också. T ex skulle jag aldrig i livet har röstat på peppe eller brandeby, men t ex KP (som visat sig inte helt kass på dansgolvet) skulle jag kunna rösta på även om han inte är den bästa dansaren om det kan betyda att någon tråkigare person åker ut.

OT angående präktighet, hon får vara precis så präktig hon vill (jag är för f*n äckelpräktig med i vissa hänseenden), tala om det med, men hon kunde ju skriva bättre för det. En krönika ska ha något som biter tag lite, efter Kristins krönika känner man sig mest blasé. Som att det har varit slöseri med tid att läsa den.

• Squeezetoy

Min sambo gillar verkligen inte Lets Dance, han är hellre i garaget och mekar eller spelar dataspel. Så jag saknar också någon att titta med.
    Melodifestivalen kan han däremot kolla på om jag ber honom, han skulle hellre göra annat men "står ut" för min skull.

• Squeezetoy

Jag gillar verkligen amerikanska so you think you can dance. Som jag har förstått det så blir det väl något slags nordisk variant av programmet. Det har i alla fall verkat så på reklamen för audition-tillfällena.
    Jag hoppas det blir kul TV av det också.

Längtar till fredag, dels för att det är Lets dance, dels för att sambon kommer hem och han har varit borta hela veckan. Har jag tur sitter han med mig och kollar då, en mysstund i soffan är precis vad man behöver när man varit borta från varandra.

• Squeezetoy

Jag gillar ju KarlPetter, man jag börjar nog tycka att det vore mest rättvist om han åkte ut. Annars är det nog Danny som jag helst vill ha ut, klarar inte av honom helt enkelt.

WOW Tina förresten! Helt suveränt, det hade man ju faktiskt inte riktigt trott om Mat-Tina, att hon skulle vara så bra på att dansa.

• Squeezetoy

Jag tycker det var lite tråkigt att Cissi och Rickars åkte ut. Och oj så ledsen hon blev Hon är ju faktiskt superduktig. Hon är inte alls gammal och får ständigt beröm för att hon gör så bra koreografier och vilken bra pedagog hon måste vara också. Iofs så har hon ju haft tur att få dansa med talangfulla personer, men ändå. Nej, K-P borde nog ha åkt egentligen, eller Matte, han gör sig mycket bättre i Bygglov.

Jag stör mig inte alls på Linda. Jag tycker hon verkar supergo och öppen. Hellre känslorna på utsidan än insidan. Hon har faktiskt inte haft ett lätt liv heller och det har alldeles säkert spelat roll för hur hon är idag.

• Squeezetoy

På fredagarna sitter jag i TV-soffan och är kär i Daniel DaSilva, på lördagar är det Björn Gustafsson jag är kär i. Sååå söt och så rolig.

• Squeezetoy

Det var ju så att dom hette morgonsol från början, men så var det ju något annat radioprogram i en annan kanal som hade det namnet redan och då fick rixfm ändra. Om jag inte minns fel hade de någon lyssnartävling som fick ge namnförslag och då vann morronzoo.
    Det var rätt många år sedan, vi brukade alltid lyssna på det på mornarna i bilen på väg till jobbet (vi var ett gäng som alltid samåkte).

Jag längtar till fredag i alla fall! Jag vill ju se let´s dance juh!

• Squeezetoy

Jag vill också ha ut Danny, han ser så slymig ut.

Just nu håller jag nog mest på Tina som vinnare.

• Squeezetoy
    Moll skrev 2008-02-28 14:34:13 följande:
    Oh no, är det både så ska det låta och let's dance?? Näääää! JObbigt!
    Tur då att man har en digitalbox med inspelningsmöjligheter
  • Squeezetoy

Jag skämtar inte när jag säger att det är en av våra bästa investeringar, digitalboxen alltså. Dels kan jag stoppa ett program upp till 30min om jag måste gå ifrån (vilket ju händer när man har barn). Även om jag inte spelar in men missar nåt som nån sa eller så kan jag spola tillbaka upp till 30min.
    Jag kan spela in, och även spela in samtidigt som jag tittar av ett annat program. Suveränt.

Nej, nu har vi städkväll här, som alltid på torsdagar. Ska snart lägga sonen också. Ikväll är det givet att jag ska titta på private practice, spin-off serien från grey´s anatomy.

• Squeezetoy

Hoppas Danny ryker. Han verkar ju inte ha sugen att göra bra ifrån sig längre.

Snacka om att matte ryckte upp sig då! Och K-P är ju så charmig juh!

• Squeezetoy

Natti natti, nu ska jag sörja att Linda åkte ur tävlingen. Skiter i att ni andra gillar Danny men jag tycker att han borde ha åkt.

• Squeezetoy

Ja, Dannys partner verkade upprörd iofs, men ärligt så tror jag det var på Danny. Det hade jag varit. OK, Danny har säkert ett schema med spelningar och sånt han måste göra, men herregud. Han är väl en hyfsat vuxen människa i alla fall och då behöver man knappats fira sin födelsedag precis på dagen, dessutom lät det ju mer eller mindre som att han hade supit skallen av sig och varit bakis dagen efter och därför inte skött träningen. Sen låter det så fruktansvärt dåligt också när man står och ursäktar sig så också. Fel att säga att man inte tränat tillräckligt.
    Vadå "när det har suttit har det suttit". Ja, koreografin kanske har suttit några gånger. Men det var ju knappast juryn enda klagomål. Det är förresten inte första gången de fått klagomål på att de inte kan koreografin heller.

• Squeezetoy

Ja, K-P borde åka ut nästa vecka. Det kändes bra att Matte åkte nu i alla fall. Men jag stör mig så på Danny så egentligen vill jag att han ska åka ut. Men det är mer rättvist om K-P åker ut.

Jag har kollat på programmet nu i förmiddag, fick spela in det då jag jobbade igår. Såg noga till att inte kolla på några löpsedlar eller hemsidor innan jag tittade på programmet. Fick byta till CD på bilradion när jag åkte hem för att de började prata let´s dance på radion, ville inte få något förstört för mig.

I alla fall hoppas jag verkligen att det blir final mellan Tina och Tony!

• Squeezetoy

Ja, om inte annat så förtjänar ju verkligen Tobbe att få vinna. Han har ju tagit sig långt båda gångerna tidigare, men inte hela vägen till final. Jag hoppas nog att Tina vinner, hon och tony är dom som det ska stå emellan i alla fall.

Svar på tråden Let`s dance 2008