• Majras

Jobbigt med allmän tvättstuga

Ibland när man kommer ner är föregående tvättare inte klar. Oftast har de precis startat sin maskin vilket gör att jag får stoppa den och lyfta ur dyngsur tvätt för att själv kunna börja tvätta.
    Sen har vi en "regel" att om man inte börjat tvätta inom 2 timmar efter utsatt tid får en annan ta tiden, vilket innebär maskiner och torkskåp.
    Nu ikväll har jag tvättat, det har suttit ett lås på andra mellan 18-22, men då ingen börjat tvätta nu vid 20:15 hängde jag självklart in tvätt i bägge torkskåpen. Hinner inte mer än upp i lägenheten, bor mittemot tvättstugan då jag ser hur någon tar ur min tvätt ur skåpet och börjar mata sina maskiner med tvätt. Det tar alltså minst 40 min innan deras tvätt ska in i skåpet, då kunde väl min fått hänga kvar sålänge om inte annat.
    De började dessutom tvätta 2½ timme efter utsatt tid... Gudars så irriterad jag blev när jag fick se detta. Kunde tyvärr inte springa ut igen, så nu får sambon gå ner och hänga upp tvätten i "vårt" skåp...

• Svar på tråden Jobbigt med allmän tvättstuga
  • Me o Mike

Usch vissa grejer hatar man!!!!

• Banana82

åh vad jag älskar vår tvättstuga efter att ha läst det där, vi har bokningsbrickor med ett microchip i, så när man bokar så håller man bara upp brickan mot en avläsare, och när man har sin tid är det bara jag med min bricka som kan komma in

• ollikk

prud woman. är det såna där bokningssystem där man inte får komma en minus försent för då kommer man inte in alls? jag tror min mamma har något sånt.

• Acinorev

Jadu, tvättstugan är ett känsligt ämne har jag märkt... Men det blir väl så när 50 lägenheter delar på 2 tvättmaskiner!!

Helt sjukt egentligen, jag tvättar typ 2ggr i månaden. Och vi fyller en tvättkorg på 4 dagar typ. Har haft tvätt upp till taket flera ggr.

Men här kan man inte stoppa maskinerna om man väl startat dem, det är bättre. Det skulle bli kaos om folk gick och rev ur varandras blöta löddriga tvätt hela tiden.

Mitt tips är att vädra kläder som inte är fläckiga istället för att tvätta, och att skrubba bort småfläckar för hand hemma.

• hannelelle

jag råkar ALLTID hamna efter en tjej som a l l t i d tvättar över sin tid, sen kastar hon in alla sina kläder i torktumlarn & torkskåpet och "glömmer" bort dom så jag får stå och hänga av alla hennes stringtrosor från torkskåpet så jag kan få torka min tvätt...bläää.

• Valkyriah

Det var därför vi köpte egen tvättmaskin

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Lilja84
    Banana82 skrev 2007-12-17 20:55:55 följande:
    åh vad jag älskar vår tvättstuga efter att ha läst det där, vi har bokningsbrickor med ett microchip i, så när man bokar så håller man bara upp brickan mot en avläsare, och när man har sin tid är det bara jag med min bricka som kan komma in
    En sån har vi med underbar (nu har vi även egen tvättmaskin i lägenheten men när det krisar sig ) .
    ollikk skrev 2007-12-17 20:58:48 följande:
    prud woman. är det såna där bokningssystem där man inte får komma en minus försent för då kommer man inte in alls? jag tror min mamma har något sånt.
    Inte här , man kan gå in och ut bäst man vill under hela sin bokade dit såklart , hur skulle man annars kunna ta ut sin tvätt .
    Livet går vidare vare sig du vill eller ej.
  • Banana82
    yes... håller dock alltid tiden, samma låsbricka används även för att boka bastun här på området
  • Me o Mike

Nä man kommer in under hela tiden så klart.. Men man kommer inte in 1 sekund INNAN bokat pass vilket jag stör mig på..

Svar på tråden Jobbigt med allmän tvättstuga