Inlägg från: ann0rlunda |Visa alla inlägg
  • ann0rlunda

Ansiktsförlamning i halva ansiktet

Vaknade igår morse och upptäckte att läppen inte hängde med som den skulle. Åkte till akuten på kvällen eftersom att vi misstänkte en stroke. Så var inte fallet.. Fick diagnosen Bells Pares. Kan ta några månader innan det går över...

Någon som har haft eller har det nu??

• Svar på tråden Ansiktsförlamning i halva ansiktet
  • ann0rlunda
    Johannafischer skrev 2007-12-18 13:48:36 följande:
    jag fick det när jag inte var gravid, med førklaring att det var en inflammation på den sjunde järn nerven, kunde inte blinka på vänster så jag fick ha lapp før øgat, och munnen hängde halvt ner på vänster sida, det tog väl ett par månader innan jag var helt bra. âr det detta du har fått?
    ja det är det.. helt sjukt jobbigt. men hur lång tid tog det innan du började känna dig bättre?
  • ann0rlunda

Sandra och Frippe skrev 2007-12-18 13:54:17 följande:

En kollega till mig fick det av borrelia,är det möjligt att du haft fästing i sommras? Hon hade inte sett röken av någon heller men fick förlamningen långt senare eftersom hon då gått så länge. Hon är nu ca 2 år senare inte helt återställd.
    Jag var på akuten och de misstänkte borrelia. Fick göra ryggmärgsprov för att se. Men det visade negativt på det som tur var..
Svar på tråden Ansiktsförlamning i halva ansiktet