• Fröken Kulan

Järn till struvor?

Är det någon som vet vart man kan köpa järn till att fritera struvor?

• Svar på tråden Järn till struvor?
  • MrsQ

Det enda stället jag har sett såna är i second hand butiker o på loppisar.

• beam82

Råkade höra ett sånt där efterlysningsprogram på radion för ett tag sen där någon efterlyste ett sånt. Hon fick till svar att de finns på järnhandeln på Skansen, så ifall du inte har för långt dit så..

• Fröken Kulan

Jag vill helst inte köpa ett begagnat när jag inte vet vem som har använt det innan mig. Och till Skansen har jag ca 15 mil att åka och jag har inga vägar förbi där på ett tag....

hmmm att det ska vara så svårt att få tag på såna, jag är ju såå sugen på att prova baka egna, det är ju såå gott!

Ingen som vet om någon av de större kedjorna säljer dem?

• Queequeg

vet att butikerna verner & verner samt Gordon blue har dem, vet inte om de finns på andra ställen än i stockholm såg att du hade en bit till stockholm.
    Tror att jag även sett dem på åhléns, men är inte helt säker.
    Duka och cervera kan ha dem

• Fröken Kulan

Tack för tipsen, ska kolla på stan imorgon.

Queequeg skrev 2007-12-18 22:36:06 följande:
    vet att butikerna verner & verner samt Gordon blue har dem, vet inte om de finns på andra ställen än i stockholm såg att du hade en bit till stockholm.Tror att jag även sett dem på åhléns, men är inte helt säker.Duka och cervera kan ha dem
  • Smultron ett

jag har ett

men hur gör man??

• Fröken Kulan

Om du söker på ex. google så dyker det upp recept. Lyckos dig som har ett järn. Arvegods eller?

Smultron ett skrev 2007-12-18 23:24:58 följande:

jag har ett men hur gör man??
  • Smultron ett

Fröken Kulan skrev 2007-12-20 00:25:09 följande:

Om du söker på ex. google så dyker det upp recept. Lyckos dig som har ett järn. Arvegods eller?Smultron ett skrev 2007-12-18 23:24:58 följande:
    japp.
    hade gärna lånat ut det
Svar på tråden Järn till struvor?