Inlägg från: emmylus |Visa alla inlägg
  • emmylus

STORA tatueringstråden!

Lillstrumpa83 skrev 2008-01-30 19:37:24 följande:
    Fasen också!  Måste bara få skriva av mig lite ilska här!! Bokade tid idag hos min tatuerare för att göra färdigt en tatuering jag har på min vänstra skuldra (stjärnor).  Är inte alls nöjd med den som den ser ut nu...Och gissa när jag fick tid. 9 maj!!  Det är ju helt sjukt lång väntetid. Var ju beredd på att jag skulle få vänta ett tag men över 3 månader. *SUCK* Så segt!Funderar på att svika honom om jag kan få en tid tidigare hos någon annan. Är det lika långa väntetider där ni går också? Och vart bor ni??   *nyfiken*
    Du kan få vänta bra mycket längre på vissa ställen. Mitt ex tatuerar sig hos en som har MINST 3-4 månaders väntetid. Bara att få tid för konsultation tar säkert flera månader. Visst ska han vara bra, men hur länge pallar man vänta liksom

Jag gick in hos min tatuerare den 1/1 och fick tid den 4e. Det var lite snabbare än jag hade tänkt mig, men jag är skitnöjd, så varför inte.

Idag gick jag dit igen med en bild jag vill ha och "min" tatuerare (det är tre på samma ställe) ska skissa lite på den och ringa mig i veckan, så ska jag dit och kolla och boka tid. Bör väl gå rätt snabbt, men förmodligen tar det ändå LITE längre tid denna gången eftersom jag har börjat jobba efter ledigheten och inte kan när som helst, utan på sånna tider som ALLA vill ha... Men det löser sig!
  • emmylus
    spiritsinlove skrev 2008-01-31 13:31:23 följande:
    Tackar Charlie har jag hört talas om..men förmodar att det ej är helt simpelt att få tid?
    Jag ringde dem för några veckor sen och de har bokningsstopp eftersom de är uppbokade fram till januari. Men om man ska göra små saker kan man komma på drop-in på lördagarna.
  • emmylus
    spiritsinlove skrev 2008-01-31 19:26:39 följande:
    OOOPS! Juni skulle det vara, ett halvår alltså. Men det är lång tid det med!

Jag går hos Karl Lees i Lund och är superdupernöjd!
  • emmylus

Nu har jag väntat en vecka på att min tatuerare skulle skissa om min bild och höra av sig. Det skulle ta "några dagar". Blir sååå trött på att vänta, jag ville ju egentligen ha den gjord redan! Hur lång tid har det tagit för era skissningar, om ni gjort några?

Men å andra sidan, med tanke på att båda våra bilar blev sönderslagna i helgen så kommer ju förmodligen pengarna att gå dit istället. *suck*

• emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-07 00:10:41 följande:
    "Min" tatuerare skissar upp något medans jag är i studion och pratar med alla andra eller kikar i alla tidningar..
    Problemet var att jag gick dit helt utan att de hade någon aning om att jag skulle komma, så han hade inte tid att kolla på den just då. Men över en vecka? *surar lite* Tur att jag gillar stället, annars hade jag nog gått någon annanstans. Men jag får väl ringa och tjata imorgon eller på måndag om det inte är klart då.
  • emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-07 13:10:20 följande:
    Han brukar inte veta att jag ska komma heller..men jag fattar att du känner dig aningen frustrerad..hoppas du får se ett resultat snart:)
    Idag ringde han äntligen! Jättebra blir det och tid är bokad 5/3. 3,5 veckors otålig väntan framför mig nu...
  • emmylus

Inatt drömde jag mardrömmar om min kommande tatuering. Den blev fel form, satt för högt upp på ryggen, gjorde skitont och till slut blev den helt svart... Dåligt omen kanske? *suck* Men jag VET ju att det blir bra när det väl är dags, men det är inte konstigt att man börjar fundera.

Hur ont har ni tyckt det gjort när ni gjorde tatuering i svanken? Jag har en på skuldran och tyckte väl det var kanske 4/10 på en smärt-skala... Jag har ju i alla fall en del underhudsfett, så det kanske dämpar lite?

• emmylus
    Valkyriah skrev 2008-02-09 13:13:51 följande:
    Jädrar vilken mardröm Jag tyckte inte det vr så farligt i svanken,helt klart hanterbart.Kommer nog gå bra Vad är det för motiv?
    Skönt att höra att det inte framkallade nån dödslängtan, som vissa skrivit *yikes*

Det är en fågel fenix. Hittade bilden på nätet och ritade om den. Sen har tatueraren också bättrat på den lite. Vingarna ska gå ut på sidan och själva fågelkroppen är mitt på ryggraden, typ. Har ingen bild på den färdiga skissen, den ligger kvar hos tatueraren. Får visa när det är gjort... Bara *räknar* 25 dagar kvar.
  • emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-09 13:57:56 följande:
    Gjorde som sagt min 3:e igår,på vänster underarm..jädrar vad ont det gjorde,inte alls som jag mindes det..hehe...Och att man knappt kan sova hade jag oxå glömt bort...inte lätt att vara ny tatuerad=)Föresten..hur gör ni när ni ska smörja om tattoon,tvättar ni av den gamla salvan varje gång?
    Va? Inte sova? Det var det första jag gjorde när jag kom hem, slocknade som ett ljus och vaknade lagom tills det var dags att ta av plasten.

Jag tvättade med lactacyd en gång om dagen ungefär och däremellan fyllde jag på med salva vid behov. Tror dock det blev lite mycket salva för huden blev lite finnig och äcklig. Tror man ska gå på rådet "smörj när det känns torrt". Det räcker.
  • emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-09 14:20:32 följande:
    Ja då måste du haft tur med sömnen,hade du gjort på underarmen då? Jag måste hela tiden tänka på hur jag ligger under natten,så att man inte kletar salva eller stöter i tattoon..gör ju oooooont då...Att ha täcke på armen kommer inte ens på fråga!Ja jag har alltid smörjt mina bara vid behov men kom att tänka på det där med tvätten..känns ju lite geggigt att smeta på mer salva på en redan intorkad,eller vad man ska säga..salvan blir ju som skorpor på tatueringen...
    Nej, jag gjorde på skuldran. Sov på rygg redan första natten. Kanske inte det bästa, men jag är en sån som byter ställning i sömnen typ 100 gånger, så det är inte mycket att göra åt. Ont gjorde det i alla fall inte. Det kanske är för det är så tun hud på underarmen, i alla fall på insidan?

Det måste ju även vara väldigt individuellt. I ett test i en tidning ansåg de att skuldran låg på 7/10 på en smärtskala. Det skulle jag inte hålla med om, jag tyckte det var hur lugnt som helst. Medan andra kanske skulle tycka att det gjorde skitont. Man har säkert olika ställen som är "värst".
  • emmylus
    aihpoz skrev 2008-02-10 00:24:10 följande:
    Nu finns det bildbevis i mitt galleri på nya gadden..dock lite kletig från salvan..är ju trots allt gjord igår (fredag).
    Jättefin! Gillade verkligen typsnittet, är inte mycket för FÖR mycket krusidulligt skrivstils-aktigt, utan det där var supersnyggt! Glöm inte visa den igen när den är läkt och mindre kletig
Svar på tråden STORA tatueringstråden!