• meic

STORA tatueringstråden!

Im up for a catfight!

• meic
    LillaLulla skrev 2007-12-18 12:11:18 följande:
    Så, min första fundering: KAN man tatuera sig på fingret så att det blir snyggt? Jag har frågat tusen gånger tidigare här på effell i diverse tatueringstrådar, men jag vacklar ännu... Min teori: Om man går till en riktigt bra tatuerare som kan detta med tekniker och så, och väljer ett motiv som är så enkelt och "rent" som möjligt, så borde det bli bra. Right?
    Absolut!
  • meic
    LillaLulla skrev 2007-12-18 13:27:29 följande:
    Här finns det ungefär en miljon olika typsnitt att dreggla över! Man kan också prova sin text för att se hur den skulle se ut.www.myfonts.com/
    slänger in www.dafont.com
  • meic
    ÄlskarMina skrev 2007-12-19 10:14:21 följande:
    Vill skriva NOVA på min handled...någon som gjort nåt liknande??Jag har en kompis som beskrev den smärtan med att det kändes som de skärde av handen! Är det verkligen så illa??

alla tror det som kommer, men jag har faktiskt bara haft en enda som tyckte det var så illa, alla andra tycker det är en baggis...
  • meic

Då slänger jag in en fråga,  vilket föredrar ni, manlig eller kvinnlig tatuerare?

• meic

Tatuera i vitt:
    Oftast använder man vitt för att göra effekter då det är så olika hur det vita blir. På en del så syns det knappt alls, medan på andra så syns det skitbra!
    Men det som är bra är ju att det bara är att testa, det går ju alltid att köra över med svart om man inte gillar det...

• meic

Det där med efter graviditet och tatueringar... det är ju så himla olika hur det blir. Det stora problemet är ju ofta som ni säger bristningar. Huden får en helt annat struktur, och elasticiteten blir mycket sämre. Det finns ju ställen som är "säkrare" på magen, men som sagt, det är ju så himla olika hur det blir. Mycket går ju att fixa i efterhand, om inte magen är helt "förstörd" vill säga...

Det är samma på en del som gått ned en massa i vikt, eller på gäddhäng etc.

• meic
    Singoalla74 skrev 2007-12-25 20:32:41 följande:
    ca 11 000-12 000kr kostade den.Har jämfört priserna i Linköping mot här i Piteå och kan säga att det är nästan halva priset här jämfört mot viking tattoo i linköping. Dessutom så har grabbarna här vunnit många priser.
    Ja jisses det var VERKLIGEN ett bra pris! Hur många timmar?
  • meic
    snuvig skrev 2007-12-28 02:17:25 följande:
    nån som vet hur det blir att tatuera över ärr?
    Det är lite olika, beror mycke tpå hur ärret är, och vad det är för tatuering. Större ärr kan det vara svårt att få det att bita på, då strukturen är annorlunda än vanlig hud. Om det är ett litet ärr så brukar det inte vara några problem alls, de gånger som det "bråkar" är om det är större, räfflat eller upphöjt.
  • meic
    nanaa skrev 2007-12-29 16:53:17 följande:
    och sen vet inte om ni snackat om de redan men vad tycker ni om krämen bephanten?? jag tycker den är den bästa men många säger fortfarande helosan..
    Det är så olika, jag använder helosan alltid, men många tycker att den är för fet och tar bepanthen istället. Du fungerar lika bra så det är bara en smaksak. Egentligen, för att hårddra det, är det viktiga att det inte är parfym i och att man håller rent... men sen är det ju en jäkla fördel att den tar bort bakterier.
    koje skrev 2007-12-29 17:46:43 följande:
    Hej gubben min vill tatuera sig igen vet någon här någon bra tatuerare i skåne, halland , kronoberg? Vi bor ca 8 mil från Helsingborg, Halmstad och Ljungby. Hoppas att nån kan hjälpa mej att hitta någon bra.
    Vad ska han ha för motiv?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!