• mjuik

STORA tatueringstråden!

Jag har lite placeringsångest.
    Ska göra en världskarta men vet inte riktigt var jag ska ha den. På vänster arm är bestämt men inte mera.

Underarmen? Insidan av överarmen?
    Vill inte ha den på utsidan av överarmen.

Underarmen är riktigt snyggt men vet inte om jag vill offra platsen för det. Tänk om jag behöver den för något annat =)

Någon frågade efter tatuerare i Norrköping.
    Lucky 7 Tattoos skulle jag säga.
    Fast det är nog kanske svårt att få tid.
    Annars gillar jag Viking i Linköping. Det är ju inte så långt dit.

• mjuik

memelie: jag har inte gjort något på Lycky 7 men har kompisar som varit hos Martin. De andra känner jag inte till.

Jag vet inte var jag ska gå faktiskt. Bor i Västerås nu men det går ju tåg överallt.
    Johanna på Blue Bird är duktig men jag har inte samma smak som henne.
    Så, jag har ingen aning om var jag ska gå.
    Men jag vet ju inte var jag vill ha kartan heller =)

Grym arm du har!

• mjuik

Mirkamu: kan du inte lägga ut bilden som du lämnade in så jag får se hur du hade tänkt?
    Vad var det för tatuerare förresten? Den vill man ju gärna undvika.

• mjuik

Mirkamu: förstår att du inte blev nöjd. Det var ju inte likt originalet direkt. Fy vad dåligt.
    Fast jag gillade verkligen stjärnan. Det var snyggt. Sparar den bilden i min tatueringsmapp.

• mjuik

Flutterby: helt spontant måste jag säga att om jag gick till en tatuerade och de skrattade åt det jag ville tatuera så skulle jag gå någon annanstans.

• mjuik

sophiie: jag gjorde en ny tatuering i november. Den går ner på foten. Jag använde skor som inte satt åt så mycket dagarna efter och det var inga problem.

• mjuik

Bumbi6666: nummer ett!

Jennyrockar: trodde jag skrev förut men måste ha glömt det.
    Jag reagerade på den röda och rosa färgen sist. Det svullnade lite och såg lite konstigt ut men det blev bra.
    Fast tappade lite färg så skulle behöva fylla i det.

• mjuik

LillaJag89:

"hej, är det någon som har tatuerat sig på Gran Canaria? och om ni i sådana fall kan rekommendera det? var det billigare än Sverige?"

Jag tatuerar mig inte utomlands. Det kanske är billigare på Gran Canaria men jag betalar gärna för att få en bra tatuering. Jag ska ha den resten av livet.
    En bekant till mig tatuerade sig i Argentina. Han fick HIV.

Lilou: snygg, ska bli kul att se den med färg.

• mjuik

Jag har lite svårt för Ami i Miami Ink. Han är så elak mot folk som vill göra tatueringar som han tycker är fula.
    Låt folk göra fula saker om de blir lyckliga av det.

Jag är sjukt sugen på en ny tatuering men jag kan fortfarande inte bestämma mig. Jobbigt läge.

• mjuik

Mr Tommy: klart han ska säga vad han tycker men han är så elak.

Nu ska jag sluta tjata om det.
    Skriver ju samma sak hela tiden =)

• mjuik

Verkligen: heej snygging!
    Kolla hos tatueraren, de jag har varit hos har haft böcker med tecken i som man kan kolla i.

En gång när jag satt på Viking i Linköping och tatuerade mig kom det in en tjej med sin mamma.
    Hon ville tatuera det kinesiska tecknet för lycka men visste inte riktigt hur det såg ut.
    Tatueraren tog fram en bok, suckade lätt och sa "sidan 57".
    Undrar om hon var ensam med att vilja ha det tecknet =)

• mjuik

Raven Waves: så jävla stört gjort. Hoppas de ramlar och får vassa pinnar i ögonen.

Verkligen: juni är inte så långt bort ju.
    Jag skulle inte göra hos lärlingen. Visst, lärlingen är kanske jätteduktig men det får någon annan ta reda på.

Svar på tråden STORA tatueringstråden!