Inlägg från: Verkligen |Visa alla inlägg
  • Verkligen

STORA tatueringstråden!

Stora deppen här. På South of Heaven hade dom inte tid förrns juni för det var bara en som kan göra det jag vill ha.
    Bluebird har bokningsstopp och så ringde jag rough stuff i Uppsala.. Han hade bokn.stopp men hade en lärling som skulle börja med färg om en månad. Hur tryggt är det att låta en lärling göra en hel sleeve? Det är massa pillermotiv och mycket olika färger. Jag uppfattade inte riktigt när dom hade tid i såna fall om det var om ett halvår eller om tatueringen kunde vara klar om ett halvår.

Jag vill ju göra om nån månad ju...

• Verkligen

Ja så känner jag med.. Okej om det var nån liten sak då hade hon kunnat få göra på mig, men nu är det en sleeve..så juni it is..:-P

mjuik skrev 2008-02-26 16:15:54 följande:
    Raven Waves: så jävla stört gjort. Hoppas de ramlar och får vassa pinnar i ögonen.Verkligen: juni är inte så långt bort ju. Jag skulle inte göra hos lärlingen. Visst, lärlingen är kanske jätteduktig men det får någon annan ta reda på.
  • Verkligen

Haha..Blev du nervös efter att jag tyckte det gjorde ont? Vi kan ju testa iaf med den där salvan när vi piercar oss på måndag..:-P

Shirley skrev 2008-02-27 22:49:10 följande:
    ahh hehe oki jag sökte på internet och de sidor som kom upp var det samma, ingen hade lyckats bedöva då de skulle ta i bröstvårtan.  Är väl kanske känsligare på nåt sett.. men typ i läppen osv.. testade att ha salva på läppen och den domnade bort.. men insidan går nog inte att göra så mkt åt.. kanske inte e så bra med salva i mun :) Men jag kände inte ens när jag nöp mig HÅRT i läppen på utsidan ;)
  • Verkligen

Nån som vet/hört nåt om Number 13 Tattoo & piercing i Uppsala?

Dom har bara 6-8 veckors väntetid, så kanske jag ska åka dit då..Om man nu kan hitta fina rekomendationer... Såg att dom blivit omnämnda i sweden tattoo magazine eller vad det heter.
    Men jag har även läst massa om att dom är oseriösa.. Men jag kan ju inte gå efter det.
    Om nån vet nåt så hojta. Jag vill börja med armen nu...Helst igår..

• Verkligen

Okej...=) Värt att kolla upp. Det är ju bara 12 mil till sthlm.. Grejen är väl att jag lär dit ofta i såfall för den lär ju ta några sittningar...=)

Ska till south of heaven imorrn.. Undrar om dom tar mycket i depositionsavgift...Haha börjar tryta i kassan...

annie29 skrev 2008-03-02 22:30:23 följande:
    Verkligen:Tänkte tatuera mig där förrut,men det var så dåligt bemötande tyckte jag.Hade en bild med mig som tatueraren skulle titta på,för det var inte tatueraren som stog i "kassan", dem skulle höra av sig,men det gjorde dem aldrig,och när jag hörde av mig igen,hade dem slarvat bort min bild!Så jag sket idem,verkade så ointresserade!men därimot kanske dem är duktiga på att tatuera ,det vet jag ej Men om du kan tänka dig att åka till Stockholm så finns det ju många bra där.Ska tatuera mig hos doc Forest på tisdag,det vara "bara" en månads väntetid!
  • Verkligen

ska göra från axeln ner till handleden.. Inget hudfärgat får synas...:-P Han som ev ska göra sa 4 sittningar ungefär...

annie29 skrev 2008-03-03 00:05:08 följande:
    Verkligen:Vad ska du göra då?Jag ska ju göra en tatuering på hela över armen,från armbågen upp till axeln(koifisk,blommor m.m), och jag fråga om det gick göra den på 2 gånger bara eftersom jag måste åka ifrån Uppsala,och det var inga problem!Man kanske får sitta lite längre dem gångerna man är där,men det gör ju inte så mycke!
  • Verkligen

Nu är tiderna bokade.. Blir 16/6. 16/7, 18/8, 18/9 och ev 16/10... Slutsumma. Ca 20 000 kronor... Liiiite ångest...Men vafan.. Jag sa hel sleeve till han, men funderar att bara köra ner till halva underarmen.. Blir dom sura när man ändrar sig lite? Känns lite mycket att ha ända ner till handleden..:-P
    Men annars känns det bra som fan...Ska bli sååå kul..Å så piercade jag mig idag igen..

• Verkligen

Det blir my little pony-sagolandskap..Haha.. med grönt gräs å himmel å regnbåge å stjärnor och my little ponys...:-P

annie29 skrev 2008-03-03 08:31:31 följande:
    Verkligen: Häftigt,vad för slags motiv?  ja,det kanske kan ta längre än 2 sittningar,förstår jag!
  • Verkligen
    kixan skrev 2008-03-04 01:11:18 följande:
    Verkligen: Wow, vad fint det kommer att bli! Har du sett Pixie i LA Ink? Hon har krambjörnarna på sin arm, med moln och regnbågar och allt möjligt, det är så snyggt!
    Haha..Nej det har jag missat... Vad sött...=) Jag hoppas min arm blir fin...=) Älskade my little ponys som liten och vill gärna ha nåt "gulligt" nu när jag gör en så stor tatuering..=) Ska dock krympa ner den så det inte blir en hel sleeve.. den får gå halvvägs ner på underarmen..=)
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Verkligen

hm.är det dyrt med 25 000 för en sleeve? Vad tycker och tror ni?

• Verkligen
    Anki 82 skrev 2008-03-10 00:02:22 följande:
    Mr Tommy skrev 2008-03-09 10:18:20 följande: Å tipsa mig med! jag måste fixa till en tatuering jag blir mer och mer missnöjd med innan bröllopet i sommar. Bor norr om Uppsala och i U-a är det minst ett halvårs väntetid hos alla jag hört om med bra rykte.
    rough stuff hade bara 6 veckors väntetid när jag ringde för nån vecka sen...=)
  • Verkligen
    luzorsus skrev 2008-03-10 09:23:11 följande:
    Verkligen: killen ska göra en helsleeve och den lär gå på runt 25-30000 så, jag vet inte om det är dyrt eller inte.huvudsaken att man får det man vill ha hos en tatuerare man har förtroende för.Man kan nog göra en sleeve liite billigare hos vissa tatuerare..
    Oki.. Han som ska göra min är verkligen bra, och tatuerar i stort sett bara new school och old school motiv så det känns bra att veta att det är en riktigt skicklig tatuerare som fått priser och utmärkelser..Eftersom det är sånt stort projekt...=)
    För mig känns 20 tusen helt okej men ville bara veta hur priserna brukar ligga..=)
    Sen betalar jag hellre mycket pengar till nån som gör ett bra jobb än till nån som inte har erfarenheten.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!