• kickiluri2

grått sovrum, hur göra för att det inte ska kännas kallt?

Vi tapetserade om i två sovrum för ett tag sen. Var jättenöjd med tapeterna som är gråa med silverinslag. Men hur gör man för att rummet inte ska kännas kallt? Jag har kört fast helt. Har vi gjort bort oss helt och hållet?

• Svar på tråden grått sovrum, hur göra för att det inte ska kännas kallt?
  • meic

Kan du inte tex ha pupurfärgade överkast/kuddar? det är himla snyggt till grått

• WhiteTrash

Jag är också inne på det som meic säger. Purpur brukar vara superfint till grått!
    Kanske nån mysig varm filt ?

• kickiluri2

kan man då blanda purpur med fler färger tycker ni eller borde man hålla sig till bara den färgen? Usch, jag är verkligen dålig på färglära...

• meic

Jag tycker du kan blanda, men håll dig till sama tema, lite kryddiga färger

• Bastet

Vinrött...

Annars är ju purpur snyggt, kanske med inslag av svart mot det gråa/silvriga

• Popi

Är tapeten ljus eller mörkt grå?
    Om den är ljus så skulle jag välja mörkare textilier i en varm färgton. Är den mörk så skulle jag satsa på ljusare nyanser men ändå i varm ton.
    Använd tjocka, grövre textilier - lammskinn, kuddar, mattor, gardiner etc. - för att mjuka upp intrycket, men avstå från mönstrat eller för starka färger för att undvika att det blir för rörigt för ögat o. för att behålla tapetens silvertryck som fokus.
    Undvik även klara färger som svart, vitt o. rött, de blir för skarpa och gör så att tapeten "tappar" sin roll.

• principisessan

chokladbrunt, purpur, kanske en grå lammullspläd o ett överkast som tex de från ikea i mörkgrått/brunt som är sydda som rutor med sömmarna..

Svar på tråden grått sovrum, hur göra för att det inte ska kännas kallt?