• Fannsan

Kände du nåt spec innan förlossningen?

Ni som fått barn, kände ni nåt spec samma dag eller dagarna innan förlossningen startade? vad som helst, t.ex. smärta nånstans, annan känsla i magen, illamående osv...?

• Svar på tråden Kände du nåt spec innan förlossningen?
  • Valkyriah

Nej,inte ett smack.
    Vattnet gick helt utan förvarning.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • moncen

jg hadde en fot som svillnade upp och blev som en balong. så dagen inna fick jag sitta på akuten för kolla så det inte var en blod probb, det var det inte. sedan på kvällen gick vattnet. 3 dagar senar komm han ut

• månälva

Jag blev väldigt lessen helt utan anledning,började dagen innan. Kommer ihåg att med nr två var jag på BM besök dagen innan och började gråta där när förlossningen kom på tal. Och det är inte riktigt jag i vanliga fall!! ;)

• Smulan1979

Jag var väldigt trött dagarna innan. Hade nog kunnat sovit dygnet runt kändes det som och så var jag grymt sugen på godis.

• Smulan1979

Just ja, magen också. Den betedde sig lite annorlunda. Hmm tömde sig liksom, låter inte så trevligt kanske men det var bra när förlossningen väl började...

• Hotte

Med första barnet kände jag någonting dagen före hon föddes. Och vad det var kan jag än idag inte säga. Det var bara en känsla av att något kändes annorlunda. Jag hoppade över den dagliga promenaden med hunden just p.g.a. denna känsla. Och på natten gick vattnet och 9 timmar senare var hon född.

Med andra barnet fick jag värkar ett par dagar innan hon föddes men de kom och gick och de gjorde inte så ont, så jag åkte inte in till BB förrän det började göra FÖR ont. Den här gången gick inte vattnet förrän jag var öppen 8 cm.

• nanso77

Bra tråd! Har gått över två dagar och känner efter och känner efter. Tycker att det gör ont neråt med jämna och ojämna mellanrum, men inget verkar hålla i sig. Nu tror jag att det aldrig ska komma någon bebis och att alltihop bara är ett missförstånd... Man blir ju galen av att vänta!

• hjelman

Kände lite mensvärk, 2 vecka innan bf i några dagar sen avtog de...

• Sagofe

Dagen innan kände jag mig sjuk, febrig (vet dock inte om jag hade feber) värk i kroppen och frös.

• mama1980

Jag vaknade med en känsla av att "nu händer det". Skitkonstigt, men jag vaknade kl 6 på morgonen och var klarvaken. Gick upp och dushade, diskade, sorterade papper, och städade. Det första fysiska tecknen var väl en molande känsla i ryggen som sen drog fram över magen. Så började värkarna.

Spännande att det är så olika för alla!

Svar på tråden Kände du nåt spec innan förlossningen?