Inlägg från: mmonika77 |Visa alla inlägg
  • mmonika77

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Lukas var riktigt ordentligt förkyld för cirka 2 veckor sedan och då sjönk matmängden drastiskt. Han är bra nu och då har vi fått byta både mat och nappflaska. Han började äta ordentligt då men har nu börjat gå ner i mängd igen. Han kräks mer av babysemp också. Han är 3 mån på fredag.

071218:730
    071219:725
    071220:655
    071221:800
    071222:860
    071223:925
    071224:770
    071225:790
    071226:520 hittills 1-2 gånger kvar att äta

Jag erbjuder mat var 3 timme, han äter inte mer om jag väntar längre eller ger oftare. Äter era barn ungefär samma mängd alltid eller skiljer det såhär mycket som hos Lukas från 655-925ml? Ibland som idag har man fått krångla med maten och hur man än gör så duger det inte, bära, sitta, ligga stilla, lugn och ro, inget hjälper för det går helt enkelt inte att få i honom mer mat. Vill han ha kan det vara jordbävning i rummet men han bryr sig inte.

Han började äta bättre av babysemp. Vågar man byta tillbaka till nan? Hur ofta erbjuder ni mat? Han är mellan måltiderna jätteglad och belåten och kräks alltid upp något. Hans mage är stor och han verkar vara mätt men mitt mammahjärta är oroligt över att han inte går upp som han ska. Han hade gått ner 0,04g när han var sjuk... han var så förkyld stackaren och allt det förstörde våra matrutiner. Behöver er hjälp och era tips.

• mmonika77

Hej tjejer! Nu har Lukas fått sin spruta, han har varit irriterad och smått febrig idag så han fick Alvedon.

Ni som har 2 barn eller fler... är det fler än jag som har dåligt samvete och tycks inte räcka till? Stora pojken vill ha all uppmärksamhet hela dagen. Han skulle helst vilja sitta och leka hela dagen och annars får man höra mamma du leker aldrig med mig du bara skriker. Han är i värsta trotsen nu så man får säga åt honom hela tiden. Nu har han dock varit snäll. Älskar dem lika mycket och försöker verkligen göra tiden rättvis, ibland går det inte men jag försöker men ändå har jag dåligt samvete. Hur gör ni?

• mmonika77

Filip han vill leka jämt. Ibland lekar han ju med kompisarna då är det lugnt förutom att de hittar på en massa hyss såklart och man får skälla på dem lite. De andra föräldrarna säger aldrig åt dem. De skriker när Lukas sover, tar sönder saker, välter upp och ner på rummet osv och jag tillåter inte det, så jag får gå in och säga åt dem mest hela tiden. Filip är lugn när han är själv men det känns som det tar så mycket kraft att behöva säga till. Filip säger att de andra föräldrarna aldrig säger till dem utan att det bara är jag. De får göra precis vad de vill hos de andra, när jag frågar föräldrarna är det verkligen så.

Är inte ni rädda om era saker? Säger ni till era barn?

• mmonika77

Jag längtar med tills Lukas blir större. Filip säger det ofta önskar också att han var stor så vi kunde leka.

Hur man än gör så får man dåligt samvete.

• mmonika77

Han är 4 år. Just nu är det värsta trotsen. Du bara skriker och är elak säger han. Han välte ner hela rummet med kompisarna. Svarar emot, slänger saker, elak mot lillebror osv. Klart som tusan jag skriker då. Sen får man dåligt samvete men vi pratar om det och han förstår att han gjort fel och vad för fel. Hjälper det inte med 3 tillsägelser om tex att han inte får väcka lillebror så får han sitta på mattan i 2-3 minuter och sen kramas vi och han säger förlåt. Då är han världens snällaste. Men ändå försöker jag leka med honom, ibland går det helt enkelt inte, ibland blir det korta stunder och ibland längre men ändå känns det som att jag skulle vilja vara med honom mer för det måste ju kännas konstigt för honom om att fått en lillebror och inte få all uppmärksamhet själv.

• mmonika77

Lukas är 3 mån och 2 veckor och har nu ett tag börjat få tag på saker och ting och det är så gulligt. Idag kunde han föra det till munnen för första gången och kunde byta hand och ha något i båda händerna samtidigt.

Han har dock bara snurrat en gång från vardera sida är inte så intresserad av det.

Vad gör era?

Lukas älskar att prata, kan ligga i flera timmar och jollra och sen har han lärt sig ropa efter en. Han älskar att fingra på babysitterns nallar. Älskar att vara i gåstolen har dock bara kunant gå baklänges.

Han är inte så superstadig. Han kan stå upp en stund, sitta ner men sen faller han ihop. I gåstolen måste han ha en handduk runt om sig så han inte dimper ner med näsan i stolen

• mmonika77

Jag har en logico graco men Lukas får inte plats i den mer. Jag har satt spännena på det högsta och ändå går det inte. Man får typ dra ihop honom för att han ska få plats. Han är 3 månader och 2 veckor. Är det bara jag eller hur är det med era barn?

• mmonika77

Lukas är nu 3,5 månad.

Han har snurrat från mage till rygg 1 gång. Han lägger sig från rygg till båda sidor utan problem. Totalvägrar ligga på mage, hatar det verkligen men får göra det ändå. Kommer upp att hålla sig med armbågarna.

Han tuggar på allt och kan sätta in saker i munnen, har tom lyckats sätta in nappen i munnen.

Han kan ställa sig upp om man håller honom i händerna, från liggande till stående. Han kan stå några sekunder själv om han håller i sig i något. Han kan stå en bra stund själv om man håller honom i en av händerna.

Han svarar och pratar mycket, har börjat göra ett eget rop för att ropa på en.

Är detta normalt? Är lite orolig för att han inte vill vända på sig, är helt totalt ointresserad av det. Kan de börja gå ändå?

• mmonika77

Har provat sälja Lukas kläder som paket strl 56 värde 5000 kr för 1000kr o strl 62 för 1200kr värde 8000kr. Haqr mkt kläder i båda pakete o MYCKET märkeskläder. Folk bjöd 100kr för allt. Gjorde enstaka plagg o små paket. För plagge fick man max 10kr, vissa inte ens använda andra i perfekt skick. För små paket 20kr. Aldrig mer för mkt jobb med det. La ut på blocket nu, funkar det inte eldar jag upp det eller klipper sönder. Folk vill ha allt gratis.

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)