Pluss i januari, bebisarna växer :)
Vi kommer snart att byta till sittvagn, dels för att hon växer så på längden o dels för att hon börjar vilja sitta en del upp.
Vi kommer snart att byta till sittvagn, dels för att hon växer så på längden o dels för att hon börjar vilja sitta en del upp.
Jag kommer att sluta amma helt när Hanna blir 6 månader eftersom det är tänkt att hennes pappa ska vara pappaledig då och jag börja jobba. Ska börja byta ut ett mål om dagen till ersättning typ nu har jag tänkt och sedan succesivt minska ner ammningen fram till 6 månader.
Vi har vår i mitten i bak.
Mrs FTM - Hanna blir 3 månader i morgon och har hållit huvudet själv och lyft det i magläge länge, men tydligen är hon våååldigt tidig. Några dagar före nyårsaftonen började hon tom kräla lite på golvet.
Mrs FTM - Ok. Hanna har alltid gillat att ligga på mage och lyfta huvudet och titta sig nyfiket omkring. Även om det i början var väldigt lite, men nu lyfter hon det högt upp och till och med hasar sig fram på golvet. Som någon annan sa får du träna, kanske ha något han tycker är helt oemotståndligt att titta på nere på golvet med honom.
Hanna är 3 månader och 3 dagar. Hon har pratat länge nu och är superstadig. Har även rullat från mage till rygg och tvärsemot ett bra tag. Hon tar tag i saker och för de till munnen, har börjat kräla runt på golvet (börjar bli rätt duktig på det). Försöker sätta sig upp när hon ligger, sitter rätt bra i barnmatstolen.
Våran Hanna har älskat alla puréer jag gjort hittills och alla gröter hon fått smaka. Nu har hon varit förkyld en vecka och skriker i högan sky så fort hon sätts i matstolen nästan. Just nu har jag ingen idé om varför hon gör det eller hur jag ska göra för att hon ska sluta.
Hanna är född 8 oktober så inte riktigt alla är födda i september.
Vi ger Hanna ersättning och sedan lägger vi henne i hennes säng med nappen i mun och snuttefilten mot kinden. Sedan brukar hon oftast "prata" för sig själv och ibland leka med kudden innan hon kommer till ro och somnar.
Hannas mattider är
6:30 gröt
7:45-8 100 ml
11-12 pure o efterrätt
13:30-14 150 ml
16-17 pure o efterrätt
19 200 ml
SandyL
Hon är snart 5 månader och ja hon äter mat både 11 o 16.
Min BVC sköterska sa att eftersom hon gillar maten är det bara att köra på.
Hanna blev 5 månader i lördags, hon kan ta sig fram krälandes på golvet, sitter nästan själv och har börjat stå på alla 4 och gunga fram och tillbaka nu.
När jag gör egen mat, sparar jag kokvattnet och har i när jag mixar plus att jag har i en klick smör.
Vet ni hur länge de kan ha feber som beror på sprutan? Så jag vet när man kan utesluta den orsaken?
Grattis till alla jobb.
Jag vill också få jobb, det jobb jag var muntligt lovad att komma tillbaka till i början av april blir det inget med nämligen så det känns lite smått snopet.
Ottisen - inboxar du mig med?
Mrs Ftm - Om du pluggar med ersättning från CSN får du behålla din SGI oavsett när du blir gravid igen. Jag har varit både arbetslös och pluggat med ersättning från CSN sedan hösten 01 och har fått stå kvar med min SGI plus att den har följt löneutvecklingen under dessa år. Så länge man inte har något glapp utan är anmäld på AF eller har CSN så är det inga problem.