Pluss i januari, bebisarna växer :)
gurra: jag äter pepparkakor och jag har inte märkt nåt särskilt med elias alls.. är nog olika det där, men det är sant som du säger, står på listan över saker som bebbarna kan få magknip av.
gurra: jag äter pepparkakor och jag har inte märkt nåt särskilt med elias alls.. är nog olika det där, men det är sant som du säger, står på listan över saker som bebbarna kan få magknip av.
hej hej, äntligen slut på allt farande och flängande för den här julen.
läser att många av era barn får sina tänder.. elias har inga tänder ännu, men har börjat dreggla en del, kanske är nåt på gång snart.. han har blivit duktigare på att lyfta huvudet nu också, känns skönt, men vi måste öva mycket mycket mera.. så här blir det nog inte tal om att vända sig än på ett tag, trots att han blir 4 månader om 2 veckor... är alla era barn duktiga på att lyfta huvudet och så?? känner mig lite orolig då å då.. inte för att han inte kommer kunna lyfta huvudet, för det kommer han, men jag känner mig så himla dålig som mamma som inte lyckats få min son att gilla att ligga på mage.. är fortfarande lite av en kamp varje gång han ska ligga på mage.
jag har ätit cerazette ett tag nu och haft mens 1 gång, men jag tror inte jag vill fortsätta med det så länge till.. hade uppehåll på tabletterna en vecka och då mådde jag mycket bättre, känner mig lite nere och jag misstänker att det är tabletterna som gör det.. ska troligen sätta i kopparspiral.
efter all stress vid flytten har jag inte så mycket mjölk kvar, så jag har fått ge en del ersättning, men jag vill ju så gärna fortsätta amma, har ni något tips på hur man kan få igång det igen? har provat att intensiv amma, men när det inte kommer så mycket så blir elias frustrerad och vill inte suga, och då blir det flaska istället...
goasmulan: elias håller sitt huvud jättebra när han sitter och så, det är bara att han inte lyfter det när han ligger på mage.. han fullkomligen hatar att ligga på mage.
på tal om dop och sånt så ska vi ha barnvälsignelse den 20 nu, nån som har nåt förslag på tårta??? tänkte göra själv, men har noll ideer, känns lite trist att göra som jag alltid gör med vanilj och hallon i... vi blir väl max 15 personer och alla tål allt
Sandy L: gud vilken bra ide!! har blåbär i mängder i frysen! hmm.. undrar vad man kan göra för chokladfyllning... och så kanske man kan ha en marängbotten som mitten.
tja.. barnvälsignelse är väl relativt likt ett barndop... bara det att man inte döper barnet man ber istället för barnet och barnets familj och släkt att det ska gå bra för dom under barnets uppväxt och sådär. vi vill inte döpa, för vi vill att elias ska få välja själv när han blir stor om han vill vara döpt eller inte. men efteråt är det som ett vanligt dopkalas, lite presenter, smörgåstårta tänkte vi ha och tårta och lite så.
elias gör inte heller det, men han har börjat aceptera ganska bra att ligga på mage nu och han vänder sig från rygg till sidan åt båda hållen.
mensen fick jag tillbaka i december.. jag som trodde man skulle vara utan läääänge..
ser att ni pratar syskon vi ska väl kanske börja försöka nästa vår igen, fast jag skulle kunna tänka mig att börja försöka så fort elias blir året gammal. vill ha tätt mellan första 2.. sen kan man ju se om man vill ha fler tätt, men som det känns nu vill jag ha 2 tätt och sen kanske vänta nåt år till 3an.
elias vände sig första gången igår, mage-rygg! blev så stolt! han har blivit jättestark i nacke och rygg.
just det! det är messmör man kan ha i för att dom inte ska bli så hårda i magen?? hur mycket har ni i till en flaska?
SandyL: Elias är också dunderförkyld och feber, vi ger näsdroppar och alvedon mot febern, höj huvudändan på hennes säng så hon får lättare att andas.
elias vänder också på huvudet, jag kör på vanlig koksaltlösning nu, finns på apoteket. renässans heter den. det är jättesvårt, men ta en droppe i taget eller försök passa på när hon sover. försökte med nässug igår också, men det gick inte alls... sen kräktes han upp en himla massa slem.
äter hon som hon ska då?