Inlägg från: mamma 05 07 09 |Visa alla inlägg
  • mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

åå sandy du tar väll kort sen så man får se?? :)

vi ska ta det lugnt.. behöver det eftersom vi vart sjuka sålänge. har plockat och städat här hemma nu när john är på dagis. lillan sover än. leka lite, skönt att det är fredag imorgon så det är helg sen!

ღ John 2oo5 och Sigrid 2oo7 ღ
  • mamma 05 07 09

mmonika77 -mjo eller nja.. många säger ju att det första barnet får komma åt sidan för det andra men jag tycke nästan sigrid får komma  mer åt sidan än john.. henne får jag "passa på" att umgås med när jipe är hemma och när jag ammar såklart. men iof så ammar jag henne eller rapar henne så måste jag ju göra det och john "kommer åt sidan" men jag vill kanske mer påstå att dom får komma åt sidan för varandra, tyvärr är det nog så men tror det blir bättre när sigrid blir större så dom kan leka mer med varandra.. läääängtar så till våren nu

• mamma 05 07 09

ja så är det verkligen, men det ska nog vara så..hör till liksom. bara man gör sitt bästa så tror jag det blir bra. ver precis hur det är med trots :/ BAh ..vissa dagar är hemska och andra helt underbara. hur gammal är filip?

• mamma 05 07 09

Ja okej, då förstår han ju lite mer.

John är på ALLT! Sätter alltid på tvn och ammar jag  kan jag inte mer än säga åt honom men han lyssnar ändå inte. Står i sin fotölj och tittar ut.. det är okej men så börjar han plocka bort blomblad från blommorna, tar upp jord och sprider ut i fotöljen och på golvet. likaså vid deras leksaksback i vdr... full med jord på sigrids nallar och allt annat..grejer hon ska ha i munnen. springer och öppnar kylen, frysen och skafferiet och tar ut saker och äter på allt möjligt. har ut dvdfilmer och lägger skivorna på golvet och bryter sönder det som håller fast skivan i fodralen. hämtar bestick, saxar, kastruller ja allt man kan tänka sig. tar bort allt papper från toarullen och "snyter sig". går man ur rummet och lillasyster sitter i babysittern så sätter han sig på henne eller hänger över henne, hon är tålig men kan ju ändå tycka han är jobbig. river allt i pappersväg. ligger och jag och ammar i sovrummet för att sigrid ska sova så kommer han indundrandes med sina leksaker och skriker och bråkar, nyps och slåss och är allmänt illsk så fort han inte får som han vill. rivit tapet i vdr och sitt rum och målat i vdr (fick nya tapeter i hela lgh när vi flytta hit feb 2007). ritat med bläck i hela soffan :( har inte pennor framme man fan han kommer ju åt allt nu.

detta är det jag kommer på nu och som han gör dagligen men tro mig .. han kan mycke mer än så här :/

• mamma 05 07 09

ja jag ska väll tillägga.. john älskar sin lillasyster och han är väldigt mån om henne och tröstar när hon är ledsen åså men det är väll  mer det att han inte förstår att hon är liten och inte tål lika mycke som han och andra barn. han vill gärna vara nära henne FÖR nära, jag tror inte att han sätter sig på henne för att vara dum.

skönt att fler har det likadant, inte för det är kul i sig men att det är helt normalt och ganska vanligt med andra ord..

• mamma 05 07 09

Ottisen -åå det ser jag framemot! :)
    jo klartvi får ju lite tid när john är på dagis 8:30-11:30 men då försöker jag oftast städa undan lite här hemma och amma kanske sen ska sigrid sova. alltid när jag ska hämta/lämna john så ska sigrid sova eller äta eller så måste jag väcka henne haha såå typiskt!

MaximiliansMamma -haha jag trodder verkligen bara john va sån :)

• mamma 05 07 09
  • mamma 05 07 09

Rock'N'Roll !!!!!!!!!!!!!!!

• mamma 05 07 09

oj va konstigt .. skicka  aldrig d första menmen

• mamma 05 07 09

jag håller också på att sälja/göra mig av med  saker jag/vi inte behöver.. blitt av med en tv och en lampa och en bokhylla men det är te bekanta än så länge, hoppas på att bli av med två barnvagnar nu med, men om dom inte är intresserade så lägger jag ut dom på blocket.. å sen ska jag när jag får tid sälja lite barnkläder.. har ALLT kvar, men har rensat det som jag ska sälja och det som jag ska spara men tänkte lägga ihop alla barnkläder i samma stl och sälja som paket istället för enstaka plagg, tror det är lättare att få sålt då. det är inte mest för pengarna utan för att bli av med det men pengar är ju ett plus!

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)