• Långbenopluto

Hur ofta köper du nya täcken och kuddar? (Läs TS)

Idag på Rachel på TV3 var det en "hälsoguru" som sa att man definitivt bör köpa nya täcken och kuddar minst var 3:e år för att de är så fulla av kvalster.

Köper du nya kuddar och täcken så ofta?

God Jul och Gott Nytt År
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-18 22:05:05:
    Hon sa nämligen att det INTE räckte att tvätta täcket/kudden, utan det fanns kvar avföring och annat gott....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta köper du nya täcken och kuddar? (Läs TS)
  • Ch Belair

Inte alls ofta. Tvättar dem däremot då och då.

• W W
    AnnaGBG skrev 2007-12-18 22:19:51 följande:
    Fast bara för att man inte DÖR av en grej betyder ju inte att det är bra...?
    det är iofs jäkligt sant.. finns massor med saker som inte är bra som inte är direkt dödliga..kanske är detta en sån.. jag tänker dock inte byta ut mina täcken o kuddar för den sakens skull, precis som jag tänker fortsätta att äta chips ibland :)
  • ming

Men egentligen borde det väl finnas minst lika mycket kvalster i sofforna, men de behöver man tydligen inte byta så ofta....

• AnnaGBG
    ming skrev 2007-12-18 22:29:16 följande:
    Men egentligen borde det väl finnas minst lika mycket kvalster i sofforna, men de behöver man tydligen inte byta så ofta....
    Njäe...fast inte ligger man och andas rätt ner i soffan 7-8 timmar per dygn...?

Det hinner då inte jag med i alla fall
  • Lilja84
    ming skrev 2007-12-18 22:29:16 följande:
    men man tillbringar väl mer tid i sitt liv i en säng (med täcken och kuddar ) än i en soffa ?
    ja om man inte sover på soffan dvs .
    Livet går vidare vare sig du vill eller ej.
  • ming

Jo, iofs, man trycker väl inte huvudet i soffan hela tiden.

• Dino78

Har bytt täcke en gånger under min livstid typ Kudden har måååånga år på nacken men den börjar tappa formen så jag ska faktiskt köpa mig en ny snart när jag är på IKEA och hittar nån passande.

DIF i själ och hjärta
  • TrailerTrash

En gång om året ung.Men det är inte pga kvalster utan för att jag vill

Avstängd har snygga boobisar
  • MansonDust

Typ aldrig.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Vindfall

Men det finns ju inget skönare än väl använda täcken och kuddar. Mina nya kuddar är ju alldeles för pluffiga och bångstyriga, ff efter fyra år, men mina gamla kuddar vet precis hur dom ska placera sig under mitt huvud.

Svar på tråden Hur ofta köper du nya täcken och kuddar? (Läs TS)