Inlägg från: Madame Flod |Visa alla inlägg
  • Madame Flod

Problem med pelletsbrännare

vi står i begrepp och SKA skaffa just detta.....
    Är ni nöjda i övrigt passar jag då på att snylta mig in i tråden och fråga.....
    Vilket märke har ni som har problem?

• Madame Flod
    Pricken1 skrev 2007-12-20 07:17:16 följande:
    Jag är osäker på om jag skulle välja pellets igen om vi skulle gjort valet idag. Har ni olja idag? Vattenburen värme? Hur mycket jobb är ni villiga att lägga ner på er värme?
    Ja vi har olja men tanken har förra ägaren tagit bort å så har vi el.....dyrt som 17 blir det!
    Så detta med pellets är det råd vi får av alla tom komunens energi rådgivare.
    Tyvärr har vi nog inte råd med mer just nu.....
    befintlig panna är bara 2 å gammal oxå.....
    men man vill ju inte satsa fel....
    tid å tid....
    ja vi har fått berättat att det ska ta en 20-30 minuter i veckan att fixa med detta......
  • Madame Flod
    Thursday skrev 2007-12-20 21:26:44 följande:
    Det låter jättekonstigt faktiskt. Vad har ni för panna och brännare? Vi satte in i vår befintliga panna, för ungefär 1,5 år sen. Vi sotar vid varannan påfyllning (har veckoförråd) och pannan har bara stannat en enda gång på den här tiden och då hade vi slarvat med sotningen. Tycker att det är fantastiskt bra, och vi lägger nog maximalt 20-30 minuter i veckan under eldningssäsongen.
    Det där gillar jag å höra mer mer....
    Märke å panna?
  • Madame Flod
    Juniphé skrev 2007-12-21 10:44:03 följande:
    Min man nästintill BOR på denna sidan...www.pellets.info/index.phpDär finns myckte matnyttigt och många intresserade och kunniga som gärnar hjälper och svarar.
    TACK för bra länk!
    Å god jul!
Svar på tråden Problem med pelletsbrännare