• Grus grus

Hur får man sambon att sätta upp en postlåda? :-D

Locket på vår postlåda ruttnade, och en dag fick jag locket i handen. Jag fixade en ny postlåda och sa åt min sambo att han får hänga upp den. Inga problem, sa han. Men dagarna går och ingen postlåda blir uppsatt. Vår post är blöt vid regniga dagar. Jag har tjatat på gubben min, men ingenting händer.
    Varför hänger du inte upp den själv, tänker ni. Jo, därför att jag tycker att eftersom han har sagt att han ska göra det, då ska inte jag gå och fixa saker efter honom. Så nu vill jag ha tips! Hur ska jag kunna övertala honom att sätta upp den nya postlådan. Tjat funkar inte. Och finns det fler människor med nödvändiga saker som måste göras som sambon lovat, men som inte blir av? Berätta era historier!

Mamma till Lovis!
  • Svar på tråden Hur får man sambon att sätta upp en postlåda? :-D
  • Weklund

nä jag hade nog hängt upp den själv iaaf, han får säkert göra nåt som jag sagt att ja ska göra nån gång ändå...

(¯`°?.¸ ♥ Åker man V8 behövs ingen stereo ♥ ¸.?°´¯)
  • Mamma Anna

När jag jobbade som brevbärare brukade vi ibland lägga lappar i brevlådorna hos sådana som inte kommit sig för att sätta upp dem. En låda på backen kan betraktas som ett arbetsmiljöproblem (eftersom det är rätt jobbigt att böja sig ner)
    Kan du inte ringa till posten och be dem lägga en lapp i er brevlåda där de uppmanar er att sätta upp den på lämplig höjd av hänsyn till brevbäraren? Alternativt fejka en sån lapp själv?

• MizzTez

Här är det oftast jag som gör sånna saker.. Men då brukar min kille damsuga istället och så tvättar han kläder!
    Prova byt med han.. Säg att du sätter upp lådan men då får han diska, laga mat, tvätta eller nått annat.

• Yrslan

Jag hade hellre hängt upp den själv än fått hem blöt post.
    Spelar väll ingen roll vem som gör det?

• Grus grus
    MizzTez skrev 2007-12-19 06:59:42 följande:
    Här är det oftast jag som gör sånna saker.. Men då brukar min kille damsuga istället och så tvättar han kläder! Prova byt med han.. Säg att du sätter upp lådan men då får han diska, laga mat, tvätta eller nått annat.
    Vi har delade sysslor i hemmet, så det handlar absolut inte om det. Det handlar om att han har sagt att han ska göra det, men inte gör det. Jag tar alltså inte detta så värst allvarligt, varpå smileyn i rubriken, utan vill bara ha påhittiga knep!
    Mamma till Lovis!
  • HOCHM

Säg inget, ställ bara den nya bredvid den gamla. En tyst pikning.

• Caysa

hm, jag hade ju bara satt upp den. Varöfr måste han göra det?
    men , för å pika honom lite om det nu är så att han brukar vara slö me å fixa grejer så borde du ringa din eller hans pappa och be dom komma och fixa det :) haha, dom blir såå förnärmade då! berätta helst inget heller förrän typ när pappan anländer!

• kela81

vi har en whitebordtavla (heter det så?) Där brukar jag skriva en lista till mannen på vad jag vill att han skall göra....funkar mycket bättre än att jag bara tjatar och tjatar...för han tycker att det är barnsligt kul att stryka de där punkterna sen

Nygift
  • kattengustav

Det var samma sak hos oss. När vi flyttade in var det en spricka i locket på våran brevlåda så jag köpte en ny, men den blev stående i över ett år tror jag och det var inte förrän gubben själv hämtade posten och fick locket i handen (som hade lossnat från skruvarna) som han själv sa att "det kanske är dags att sätta upp en ny brevlåda". Och dagen efter så gjorde han det innan han åkte till jobbet.

• skorpionen80

Spela roll om han sagt att han ska göra det. Honom stör det uppenbarligen inte att ni inte har brevlåda, så stör det dig får du sätta upp den själv. Om det bara handlar om brevlådan hade jag gjort så iaf.

• Bondbruden

Lämna hans post i brevlådan när du hämtar. Alldeles särskilt om det regnar.

• HOCHM

Hahaha, den var bra!!

Bondbruden skrev 2007-12-19 15:50:14 följande:
  • Tjoflöjt
    Bondbruden skrev 2007-12-19 15:50:14 följande:
    Och häll på lite extra vatten... :) speciellt nu när det blivit lite kallare. Det kanske inte är så kul att få lönespecen infrusen i ett isblock!
Svar på tråden Hur får man sambon att sätta upp en postlåda? :-D