Norsk skogskatt. Hur e dom som katt??
E väldigt sugen på att köpa en långhårig katt.. Mest inne på norsk skogskatt Dom e så otroligt fina
E väldigt sugen på att köpa en långhårig katt.. Mest inne på norsk skogskatt Dom e så otroligt fina
De är inte lika lugna som andra långhårskatter kan vara. Ofta har de ett stort rörelsebehov och vill ha stora ytor. Men fina och mysiga katter är det
Tycker dom e så otroligt fina .. Hur e Main Coon då?
www.mainecoon-katten.se/
Kan inte så mycket om Maine coon. Hur vill du att katten ska vara i temperamentet? Är du ute efter en lugn kisse så är tex ragdoll jättebra. Och fina
Jag har en skogis som nu är 14 år, han har både varit inne katt men nu är han ute, är kastrerad och har alltid varit jätte lugn och kelig.
Va ligger en renrasig skogskatt i pris??
Jag har en skogkatt som nu är 5 år och är innekatt. Han har jättefint temperament, är lugn och gosig. Han ligger ofta i knät och vill alltid vara med oss där vi är. Ofta följer han efter mig runt huser och lägger sig och väntar på mig där jag stannar. Visst kan han få sina stunder där han rusar runt, och leker man med honom med leksaker kan han bli lite smågalen, men han är bara sååå fin.
Ska få hem en Maine Coon nu efter jul som sällskap till min Skogis. De ska också ha ett jättebra temeperament och fungerar bra som innekatt.
Skogis kostar runt 4500-5000kr, en Maine coon kanske 6500-7000kr.
Skogskatter pratar ju lite, gillar att gå runt och snacka. Själv har jag "bara" blandisar, en med norsk skogskatt och en med maine coon. Stora killar med mycket personlighet!
Måste säga att norska skogskatter är urmysiga. Har en ståtlig herre på dryga 12 år nu och han är hur lugn och go som helst. Han "pratar" mycket och är väldigt social. Dock är han ingen knäkatt men ändå oerhört kelig. Han älskar att ligga på min arm i sängen och bli klappad på magen, då spinner han så att det dånar.
Norsk skogskatt är enligt mig den absolut bästa kattrasen. Dom är väldigt sociala med speciella personligheter och ett bra temperament.
Jag har själv två. Det är mina bebisar =)
Jag är en stor älskare av den norska skogkatten, jag har själv 4 stycken! Jag föder även upp katter av rasen
Skogkatten är en katt som utvecklas långsamt! De är inte helt färdigutvecklade förräns i 3-4 års åldern.
Pälsen är mycket lättskött, det blir sällan några tovor. Det räcker att gå igenom pälsen en gång i veckan!
Det är mycket sociala, kommer när man kallar på den och är pratig.
Finns många bilder i mitt galleri och på min hemsida www.lejontassens.se
Min skogis,en treårig mycket betämd herre som är kastrerad ute katt är lugn och mysig,men ibland får han ryck och far omkring som en iller precis överallt.
Nu under vintern när det är kallt är han mest inne och ligger i mattes säng,han är stor så jag får knappast plats själv.
Han har sina egna ideer om när han ska ha mat,kl 3 på morgonen och fort ska det gå annars kastar han ner saker från hyllor.
Han älskar att följa med på hundpromenaderna och att busa och smyga på sin hundsambo.
Men mest av allt är det när han får snutta på öronsnibbar,han dräglar och spinner.
han är helt enkelt underbar,jag har haft många katter men han är den mest säregna.
Har en norsk skogkatt som är drygt ett halvår.
En hane är det.
Han är världens mysigaste katt!
Han svarar ALLTID när man pratar När man kommer upp på morgonen och säger "gomorron Cosmo" så får man ett stort MJAAAUU tillbaka...
Han älskar att retas med vår stora hund, han brukar springa fram till hunden, ge den en käftsmäll och sen sätta fart och gömma sig under soffan där hunden inte får tag i honom!
Han sköter lådan exemplariskt, och är enbart innekatt.
Visst hittar han på bus ibland, men vilken katt gör inte det. Favoritbuset just nu är julgranskulorna, som hittar jag lite varstans i huset...
Det bästa av allt är att jag tål honom! är allergisk mot "huskatter" men Cosmo tål jag jättebra!
Maine Coonen är en trevlig, social katt men inte klängig eller på. Lagom med pälsvård. Vill du veta mer kika gärna in på min hemsida www.feralcoons.se
Mina föräldrar har en skogis, en vit snygg kille! De fick honom för 800 kr för att hans pappa var döv. Deras katt hör dock perfekt så det var billigt! Han är nåt av det mysigaste som finns, pratar och har sig. Nu är han mycket ute men sover hos mamma på nätterna. Han har dock blivit lite förvildad av att vara ute för ibland ger han sig på deras två andra katter som är innekatter, händer ofta att de får på käften av honom!