Har du tagit odling på streptokock C?
Eftersom hela familjen råkat ut för samma sak så är det ju viktigt att ni alla får penicillin ifall det är streptokocker?
Anonym (ont) skrev 2007-12-19 12:54:14 följande:
Hej!Ja äter du penicillin går det kanske över nu ganska snart.Har själv haft precis som du i 2,5 veckor nu...men på VC kan de inte konstatera varken halsfluss eller öroninflammation utan det är ett virus som inte går att medicinera =( Nåt som går nu säger de och det verkar sitta i 2-3veckor innan det ger med sej. Har haft så ont på nätterna att jag bara vill skrika när jag ska svälja och det ilar upp i öronen, men det är svullnaden som gör det. Nässpray (INTE nezeril el likn utan typ allergispray) med kortison som tar ner svullnaden, alvedon och gurgla med jodlösning (rosa flaska på apoteket), halstabletter och isbitar är bra när man ska ligga. Även om halstabletterna inte verkar hjälpa mot det onda så skapar de en miljö som bakterierna inte trivs i så ät dem iallafall.Honungsvatten. Mera honungsvatten och så honungsvatten.Här har vi samma virus jag, pappan och yngste sonen...inte kul...Hoppas det går över för dej snabbt nu!