vad göra åt skinnflådda ljumskar????nån??
min lilla dotter är skinnflådd i ljumskarna...ha smort me de mesta....hjälper inte....blåst me kallluft från hårtork....använt puder...
snälla ha nån något bra tips??
tacksam för svar
min lilla dotter är skinnflådd i ljumskarna...ha smort me de mesta....hjälper inte....blåst me kallluft från hårtork....använt puder...
snälla ha nån något bra tips??
tacksam för svar
Kan ju vara nån sorts eksem eller svampinfektion. Vad säger läkarna?
Lägg lite gasbinda emellan, så det slipper vara hud mot hud.
Inotyol-salva, ett tjockt laget är superbra. Sen är det lätt att det blivit svamp i det så visa upp det på bvc ifall ni behöver något mot svamp.
Första reaktionen e att du nog inte bör använda något fuktande iallafall.. snarare hålla det torrt!
Om ni inte varit hos läkare - så kontakta snarast.
Jag har inga barn, men jag har haft sådär själv, och det var RIKTIGT plågsamt! Fick salva hos läkare..
mina barn har oxå haft så.... GALET mycket inotyol när blöjan e på... Men lufta så mycket du kan...
Vad har du smort med? Zinksalva kan hjälpa. Om du inte redan har testat så gör det.
Lufta utan blöja och visa på BVC för att utesluta svamp som sagt. Mitt stalltips är annars Inotyol. Rikligt och ofta.
framför allt! låt barnet vara naken och vädra så mycket som möjligt. strunt i om där kommer kiss etc. på filten på golvet. det går att städa och att tvätta.
ja smörjer med inotyol å zinksalva