• bamsemums

Hur många av er "förstagångsmammor" hade en lyckad graviditet???

Det är så många frågor om mf och liknande saker på forumet, att jag känner för att få lite mer positiv inblick i det här med att få barn.

Då det tydligen ska vara 80% chans att allt går som det ska, så måste det finnas massor av solskenshistorier hos er?

Snälla "förstagångsmammor", lugna ner en lite smånojjig, undrande gravid kvinna i 7:e veckan!

KRAM

• Svar på tråden Hur många av er "förstagångsmammor" hade en lyckad graviditet???
  • Teskedsmamman

Första graviditeten gjorde jag abort, andra fick jag missfall och tredje blev en Ludvig... men visst är det 70-80% chans att allt går bra!!!!!!!!!!

• Malin78

Har varit gravid 3 gånger och alla har gått bra...nåja, väntar mitt 3dje barn och än så länge har allt gått vägen..
    Lycka till!!

• tinna

Fick till Jakob på andra försöket och det var min första och hittills enda graviditet

• AnnaGBG

Är gravid för andra gången ( i v 27 ), första var en abort för många år sedan. Jag har alltid tagit för givet att allt ska gå bra, speciellt efter man kommit förbi de "kritiska" första 12-13 veckorna. Än så länge är allt bra och jag räknar med en frisk bebis! Någon statistik har jag aldrig atgit reda på men det måste ju vara lååång vanligare med "felfria" graviditeter...?
    "Det händer inte mig" är en skön tanke!

• liin

Första grav slutade m MA, sex månader efter blev jag åter gravid och är nu i 19 veckan.

• Ejnie

Är inte 70-80% inkl de som får missfall innen de vet att de är gravida, alltså första 4-5 veckorna?

• Mickisen

Har haft ett utomkväde och påbörjade en IVF, men vi fick avbryta då det funkade av sig själv! Är nu i 38:e veckan och allt har gått strålande. Lite småkrämpor så här i slutet, men det tar jag gärna. Snart är man ju i "mål" .

• Mickis74

Hade inga komplikationer eller direkta krämpor när jag väntade dottern utan allt flöt på bra. Hade dock en seg o långdragen förlossning, men det var för att jag var lite segöppnad :)

Nu väntar jag barn nummer två o det enda som varit hittills är ett sjunkande blodvärde. Är i v 31.

• hjartat73

Vad jag vet så har jag inte haft missfall. Mådde mycket illa och kräkte från v7 fram till v16. I övrigt var min graviditet bra. Någon gång mot slutet mådde jag dock lite illa igen och efter en flygresa hem från Rhodos fick jag väldigt svullna fötter.

Kramar

• Mavenor

Hej!

Jag hade en underbar graviditet! Var lite deppig under andra månaden, jag var jätteglad över att vara gravid men det är ju en hel del hormoner i omlopp och kroppen ställer om sig så det är ju inte så konstigt. Men resten av tiden har jag mått som en prinsessa. Jag måste säga att det är mycket tack vare min sambo som har behandlat mig som just en prinsessa, istort sett allt hushållsarbete har han gjort och varit allmänt underbar. Jag hade inga kroppsliga besvär. Gick fyra dagar över tiden och en förlossning på 19 timmar som gick bra. Nu tre månader efter förlossningen så känner jag att det var kul att föda barn det är helt klart det häftigaste jag gjort och förhoppningsvis så får jag göra om det igen!

Sätt dig själv och ditt barn i magen i första rummet och mys med dig själv och din man.
    /Malin

Svar på tråden Hur många av er "förstagångsmammor" hade en lyckad graviditet???