• Honey

Vi som har tätt mellan barnen (pseudotvillingar)

Hej på er=)

Startar nu en tråd där vi kan samlas och snacka, som har tätt mellan våra barn.

Vi har fyra barn, men det är mellan de två minsta som det är tätt. 13,5 månader för att vara exakt=) Och vad jag har lärt mig, så är de då pseudotvillingar=)

Vi väntar nu en liten till och det kommer att bli ca 14,5 månader mellan dem. Ännu ett pseudotvillingpar=)

Skulle vilja snacka lite, stötta varandra när det är tufft och bara dela med sig till andra av sin tillvaor=)

Mina små är 20 mån resp. 7 mån.

• Svar på tråden Vi som har tätt mellan barnen (pseudotvillingar)
  • Tutilure

Har ockå ett pseudotvillingpar.
    Äldsta blir tre i mars och yngsta blir 2 i maj, så det är 14 månader mellan dem, ganska exakt.

Väntar också en trea, men det blir inte lika tätt den här gången, 27 månader mellan bebisen och yngsta sonen.
    Var går gränsen för pseudotvillingar?

• Hotte

Tutilure:
    Jag läste nyss på nätet att det är om man har mindre än 1,5 år mellan barnen.

Jag har också rätt så tätt mellan mina flickor. 16 månader, så de platsar också in som pseudotvillingar...

• Puck76

har oxå pseudotvillingar, två flickor på 2år resp 11månader, så 13mån mellan. mysigt och jobbigt...

• SEJ

Har oxå pseudotvillingar.

Det är 16.5 månader mellan mina pojkar.

Äldsta blir 2 i jan.

Yngsta blir 7 månader i morgon.

• fia sthlm

jag kommer med få pseudotvillingar
    Min tjej är född feb -07 och vi får nästa i maj -08 så det blir ungefär 14 månader emellan.
    Trodde pseudotvillingar betydde att man hade mindre än 1 år mellan barnen men hade visst fel då

• ttiinnaa

ok jag hänger på.min äldsta är född 15 juli-02 nästa kom 2 juli-03 och tredje och sista 15 augusti-06.

• SofiaD

Då har jag med pseudotwins Sonen fyller 5 i feb och lillasyrran är 3½, 16 månader mellan dem! Sen har jag 3 år till minstingen!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • KickanAnnika

Jag får nästan vara med!
    Vi har 18,5 månader mellan killarna. Nu 3,5 och 2 år gamla. Jag är usel på att hålla mig aktivi trådar, men ville bara dela med mig av att vi aldrig nånsin ångrat att vi skaffade barn tätt. Det är bara så himla mysigt, coolt, roligt och allt att se de växa upp så nära varandra!

• Triple Trouble

17 mån har jag läst att pseudo är, isånt fall har jag nästan pseudo-trillingar. Jag har 18 mån mellan dottern och tvillingarna

jag förstår faktist inte hur man orkar bli gravid typ på bb, de som har typ 10-14 mellan barnen, hur 17 orkar kroppen med det...puh

• Honey

"Pseudotvillingar kallas syskon med mindre än 1,5 år emellan (för två bröder kan effekten sträcka sig upp till 2,5 år på grund av den hårdare konkurrensen mellan pojkar)."

Detta kopierade jag från nätet, så KICKANANNIKA, du får vara med=)

Kul att det är så många som har tätt=) Kul, men jobbigt.
    Märker redan nu hur kul de har tillsammans. Båda två ligger på golvet och jagar varandra runt vardagsrumsbordet=)

Svar på tråden Vi som har tätt mellan barnen (pseudotvillingar)