lösnaglar, hemmagjorda?
Hej!
jag funderar på att ha lösnaglar på en nyårsfest, nån som har erfarenhet vad det, inte sånna man gör på salong, utan sånna man sätter på själv
Hej!
jag funderar på att ha lösnaglar på en nyårsfest, nån som har erfarenhet vad det, inte sånna man gör på salong, utan sånna man sätter på själv
Du kan fila ner lite..Jag har dock aldrig behövt de..Dom har bra passform. kostar mellan 80-100 ca och finns i fransk och i lite mörkare lack...sååå fina=)
Ja du får ju fila till din storlek..
det låter som om jag kan våga prova (man vill ju inte se konstig ut på fest) syns det mycket att det är lösnaglar. Jag har haft salongsgjorda förut.
De är ingen som sett att jag haft de=) Aldrig..såå bra är dom
Jag har använt Depend 2 gånger, å ska göra det ikväll (När barnen har lagt sej) Så jag blir fin på Julfesten i morron!
Men jag har Tippar, tycker att det är finast!
Men skrubba naglarna noga innan! Ta god tid på dej att göra detta, gör du det snabbt så e risken att det inte sitter så länge lr håller sej fina!
Lycka till
Tippar? hur fungerar det.
www.depend.se/Product.asp&Product_Id=574
Tippar:
Man gör nästan som med hela naglar, fast du fester dom längst fram på nagen!
Man får fila till dom så att dom pasar just din negen!
Der står på paketet hur man gör!
Men kanju ändå vara bra å fråga!
depend har ett Kit paket men 2 olika tippar, en men vit kant å en med "normal" färg, 1fl gele som man målar på nagen, sen nån spray grej spm man sprayar på å sen filar man dom så att dom blir blank!
Det va en snabb förklaring!
Men de känns som att dom kan falla bort lättare? Eller, har dom setat bra på dig=)
Mor Jenny skrev 2007-12-19 19:20:32 följande:
När jag gjorde naglar på salong, så hade jag tippar, å dom satt jätte bra!
Nu när jag gjorde dom själva, så satt dom inte lika bra!
Men jag hade inte den tiden som man kanske behöver då!
Å sen när jag ska göra mina igen så ska jag använda "vanligt" snabblim, inte det som man får mä, jag vet inte, men jag tror inte att det är lika bra!
Sen så: Man limar på tipparna, sen så målar man på nåt gel, så att det stelnar, på hela nagen! Så blir det "en hel nagen"
syns inte skarven?
Coolt...hmm..kanske nått att pröva=)
Mor Jenny skrev 2007-12-19 19:48:13 följande:
Jag har just gjort en hand nu! Sätter in bilder i morron så kan ni se hur det ser ut! Med Tippar!
hur länge sitter tipparna? är det såna med gele?
fortsätter på denna tråden. jag har köpt depend lösnaglar idag,en fråga till bara: kan man måla dom? eller rättare sagt, kan man ta bort nagelack på dom utan att de blir förstörda eller lossnar?
Tror det står att man inte ska använda nagellacksborttagnngsmedel.
Hej hej!
Förlåt att jag inte har lagt in bilder som jag lova! Har änna inte riktigt haft tid!
Hoopas ni har lyckats med era naglar!?
jag använder sånna lösnaglar... =)... funkar hur bra som helst.. å håller läääänge.. jag köper nya en gång i mån...dom bästa å finaste finns på Åhlens... där dom åxå har massa olika sorter med olika fina målningar å mönster... själv använder jag bara den vanliga Depend "French look"... men utsuddade vita toppar... ser jättefina ut på... men ta tid dig om du är ovan.. så det inte blir fel... med luft å sånt under/mellan... limmet fäster snabbt så va noga med att dom sitter rakt.. hehehe...annars finns åxå förlimmade naglar.... som det sitter typ ett "gummilim" på redan... dom är bra p trycka på.... (tryck en stund) så värms limmet upp å fasntar... dock kan dom kännas som dom inte sitter riktigt fast.... men ska du bara ha för EN kväll så är ju dom ett bra alt..då dom är lättare å ta bort... de andra sitter ju som sagt ett tag... =)..Lycka till.. =)