Inlägg från: Ångan |Visa alla inlägg
  • Ångan

Radiostyrda leksaker

Har en Bränslebil, 1:8 Inferno GT Rally. Har gått sönder nåt varje gång jag kört

Är dock sugen på ett flygplan. Så jag hoppas kunna börja med nån elkärra och se hur långt mina kunskaper och pengar räcker sen. Drömmen vore ju att få spaka en skala 1:8 flygplan med jetmotor Men det får nog vara en dröm tills vidare hehe.

• Ångan
    Svar på #13
    Hoppas hon verkligen gillar att skruva hehe. Metanolbilarna bara går sönder hela tiden. Har själv en och har nog inte kört en gång utan att nåt gtt sönder eller att jag kört sönder hehe.
    Som en rchobby säljare sa till mig nyligen: Man kör tills nåt går sönder
    Men när det funkar så är det SJUKT skoj

Har oxå en sån där liten helikopter hemma, eller hade rättare sagt. Nu är det glapp i laddgrejen i helikoptern så den går inte att ladda längre. Men den var riktigt rolig att flyga, speciellt om man var 2-3st samtidigt.

Jag håller dock på och spanar på rc-flyg. Det är lite lättare att flyga en helikopter, samt att jag är väldigt flygintresserad.
  • Ångan

Ser ritkigt grym ut.
    Jag har en Kyosho Inferno GT rally.
    Dom sa att den var riktigt bra och hållbar.
    Efter att ha kommit tillbaka och köpt nya delar samt fått lite garantiservice så ifrågasatte jag om bilen verkligen var så tålig och bra. Man får vad man betalar för sa han då. Bilen kostade 5000kr då. Tycker personligen att bilen borde hålla ihop hyffsat för den pengen.
    Vissa saker pajar man ju själv :) Spelar ingen roll hur försiktig man tycker sig vara, det går så jäkla snabbt, så när an gör ett litet litet misstag så händer det att man inte hinner rätta till det innan det är för sent.
    Sen ang garantifelen, det är ryckstarten som pajade vid det första rycket. Fick vänta i nästan 2v innan jag fick en ny. Kändes ju ganska surt att dom inte bara gav mig en helt ny bil. Hade ju köpt den samma dag. Så där stog man med en bil hemma i utan att kunna göra nåt. Sen så var en drivaxel inte rak när jag väl skulle börja köra, så det var bara ner igen och vänta en vecka till på nästa del. Mittdiffen har pajat 2ggr, en drivaxel har gått av (har aldrig hoppat osv med bilen utan har bara kört på plana grus och asfaltsplaner).
    Sen har jag själv kört sönder 1 fälg, stötdämparfäste osv.
    Kyosho gör fina saker, men deras reservdelar/optiondelar kan vara svinigt dyra. Grejen är den att om man behöver en liten detalj, så tvingas man ofta köpa en massa andra grejer oxå pga det säljs i färdiga kit.
    Brukar vara 20% köra, 50% göra rent och efterdra en massa skruvar efter varje repa och 30% byta delar. Så mycket kan man säga att man håller på med bilen

Svar på tråden Radiostyrda leksaker