• Mamma Till Amanda o Ronja

BORAGO???

Hej hej! Nån som använt Borago? Va på bvc i måndags o blev tillsagt att använda detta på min 3 månaders dotter... Hon på bvc sa till mig att smörja in de på kvällen o sen tvätta av de på morgonen... Men läser ja på bipacksedeln så står de att ja ska använda tre ggr dagligen i 8-10 dagar...
    Ska ja göra som de står eller göra som hon på bvc sa?
    Tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden BORAGO???
  • morsan2007

Men hon blandar inte ihop det med det andra medlet som finns? Det heter salcy-vase eller liknande och det ska man smörja in och låta vara i 3-4 timmar och sedan ska man kamma igenom och sedan tvätta håret tills det är borta. Det låter ju mer som det.... Men oavsett skulle jag göra som det står på paketet. Lycka till.

• annlu748

Halloj, jag använde borago på min son. Vi smörjde morgon och kväll i tre dagar...sen tvättade vi och samtidigt kammade försiktigt med en luskam (man behöver inte kamma men vi tog bort det som lukrats upp) sen fortsatte vi i tre dagar och smörjde morgon och kväll, tvättade och kammade. Efter det smörjde vi in någon gång ibland. Efter den första ronden med skorv så kom det tillbaka fast i mindre skala efter en månad då gjorde vi om det fast tre dagar sen tvätt. Efter det peppar peppar så har det försvunnit.

en liten parantes bara, min sons skorv täckte ungefär en yta stor som min handflata ungefär. (tio ggr tio cm typ)

"En mamma är bara en liten flicka som råkat blivit stor"
Svar på tråden BORAGO???