• sandy123

Bugaboo - ligg och sittdel, när och hur?

Hej,

Jag har en fråga... Vagnen Bugaboo har vi funderat på som ett alternativ, men kom och tänkte lite på det här med ligg- och sittdelen. Hur länge använder man liggdelen? och sittdelen, är den praktisk att ha på vintern? Den ser så "kall" ut?

Vi har BF juli, så jag antar att till vintern kommer man att använda sittdelen bara. Är den bra den vagnen - vad säger ni?

Det är ju en djungel det här med vagnar! (och ja, jag funderar redan på det...)

• Svar på tråden Bugaboo - ligg och sittdel, när och hur?
  • miababia

nu har jag ju inte den vagnen.Men de flesta använder ju åkpåse i  vagnen när det är vinter/kallare, då blir det ju både mysigare och varmare

• sandy123

ok, det låter ju rimligt...

Men sittdelen ser så "stolaktig" ut, inte helt rak - det brukar den kanske inte vara? tänkte bara om bebben är liten och inte sitter ännu,..

hehe, många funderingar nu...

• blonde redhead

Vi älskar vår vagn. Fungerar super bra. Sittdelen är lite stolaktig, men den är utformad på ett bra ergonomiskt vis. Dom kan även sitta helt upprätt i den, det finns tre lägen man kan ställa in den på.

I alla fall så är vi supernöjda med vagnen och rekommenderar den varmt.

• Maria V

Jag hade våran liggdel i ca 6 månader. Bytte när tjejen kunde sitta själv.. man kan ju ha liggdelen ganska så länge ändå..

• sandy123

tack för era svar, två frågor till bara:

När man har sittdelen, finns det ett huvudskydd på den då? Eller är den helt bar uppe vid huvudet?

Och finns det skötväskor som passar (som man kanske sätter vid handtaget?). Under vagnen verkar det ju inte finnas så mycket utrymme?

tack igen!

• Cilla R
    sandy123 skrev 2007-12-19 21:11:38 följande:
    tack för era svar, två frågor till bara:När man har sittdelen, finns det ett huvudskydd på den då? Eller är den helt bar uppe vid huvudet?Och finns det skötväskor som passar (som man kanske sätter vid handtaget?). Under vagnen verkar det ju inte finnas så mycket utrymme?tack igen!
    Hur menar du med bar, du har ju suffletten som skyddar.
    Bugaboo har egna skötväskor, men många bugga ägare (som jag) har en Skip*Hop  som skötväska, funkar toppen!
    Mamma till Néa och Ophelia!
  • Cilla R

Vill bara tillägga att Buggan är min 9e vagn och det är den enda som jag är nöjd med, älskar den Glad
    Min 9 månaders tjej sitter toppen i den, har haft den från början och liggdelen var också bra. Även min stora tjej på snart 3 år sitter också bra i den så den passar många åldrar.

• sandy123

Cilla R skrev 2007-12-19 21:14:12 följande:

Hur menar du med bar, du har ju suffletten som skyddar.Bugaboo har egna skötväskor, men många bugga ägare (som jag) har en Skip*Hop  som skötväska, funkar toppen!
    hehe, det var suffletten jag menade, vissa bilde jag har sett saknar den, antar att man kan ta bort den? Ville bara kolla att den verkligen finns där om man vill.

ska skriva upp ditt tips med skötväskan, tack!
  • sandy123

Cilla R skrev 2007-12-19 21:16:54 följande:

Vill bara tillägga att Buggan är min 9e vagn och det är den enda som jag är nöjd med, älskar den Min 9 månaders tjej sitter toppen i den, har haft den från början och liggdelen var också bra. Även min stora tjej på snart 3 år sitter också bra i den så den passar många åldrar.
    toppen- det verkar som att det är en höjdare! :)
  • Pingu

Vad kostar en Bugaboo-vagn ungefär? Med liggdel och sittdel och suflett.

• Cilla R

Cameleon har vi och den är den dyraste modellen, 8700 kr kostar den.

• ZAFT
    Cilla R skrev 2007-12-19 22:08:49 följande:
    Cameleon har vi och den är den dyraste modellen, 8700 kr kostar den.
    Fast beställer du den från ex babytrarder så blir den betydligt billigare plus att man får 50 euro i rabbat
    sandy123 skrev 2007-12-19 20:56:40 följande:
    ok, det låter ju rimligt...Men sittdelen ser så "stolaktig" ut, inte helt rak - det brukar den kanske inte vara? tänkte bara om bebben är liten och inte sitter ännu,..hehe, många funderingar nu...
    Sittdelen ska vara så eftersom den är ergonomiskt (som det så fint heter) utformad så att barnet sak sitta på bästa möjliga sätt.
    Nu är alla små stjärnor...
  • Cilla R
    FrökenFräken84 skrev 2007-12-19 23:43:33 följande:
    Jo men det blir genast kruxigare ifall något går sönder, tycker inte att det är värt prisskillnaden ifall man måste skicka tillbaka vagnen vid fel, då står man ju utan vagn betydligt längre än om man köpt den här hemma. Många har ju lite problem med de nya 08:orna, att handtaget inte funkar som det ska och att chassit varit knasigt och det hade jag inte tyckt varit värt att riskera med en import som är någon 1000-lapp billigare.
  • blonde redhead

Cilla R skrev 2007-12-20 08:23:46 följande:

Jo men det blir genast kruxigare ifall något går sönder, tycker inte att det är värt prisskillnaden ifall man måste skicka tillbaka vagnen vid fel, då står man ju utan vagn betydligt längre än om man köpt den här hemma. Många har ju lite problem med de nya 08:orna, att handtaget inte funkar som det ska och att chassit varit knasigt och det hade jag inte tyckt varit värt att riskera med en import som är någon 1000-lapp billigare.
    Babytrader är super bra. Dom skickar nya saker direkt om något är i sönder. Vi fick problem med vårt ena hjul efter ett halvår. Mejlade dom och tv dagar senare hade vi ett nytt hjul och ett etra hjul i brevlådan. Vilken svensk barnaffär jobbar så snabbt?

Jämfört med en annan vagn vi köpte i barnaffär här i stan. När det var fel på den fick vi vänta i tv månader på att dom skulle lösa det. Ser inga nackdelar alls med att beställa från Holland.

Och det är mer än en tusenlapp man sparar. Jag köpte en gecko. Fick betala 5500 inkl en massa tillbehör som ståbräda, parasoll osv. I sverige hade jag fått betala minst 8000 för dom sakerna.
  • ZAFT
    Precis som  blonde redhead har jag bara hört de som har bra erfarenheter av babytarder och att de är vädligt snabba med lev om det skulle vara något fel och så, så då tycker jag att det är värt att tjäna någon tusenlapp

När jag beställde vagnen därifrån hade jag vagnen inom en vecka så jag hoppas att de är nästan lika snabba om det skulle vaar något krångel sedan.
    Nu är alla små stjärnor...
  • Stargirl

I liggdelen har man ju en åkpåse på vintern Sittdelen började vi at använda runt 5 mån ålder för dottern ville inte ligga ner likväl har vi en åkpåse i sittdelen nu på vintern och det är supermysigt och inte ett dugg kallt

Nu har hon gått sina första steg *stolt*
  • Billabong
    Förtydligande:
    Babytrader/Bugaboo kräver aldrig (enligt vad jag uppfattat) att du skickar tillbaka det "trasiga" utan du kan använda vagnen tills reservdelen kommer med posten - vilket brukar vara fixat på ett par dagar.
    Pingu skrev 2007-12-19 21:52:50 följande:
    Vad kostar en Bugaboo-vagn ungefär? Med liggdel och sittdel och suflett.
    Förtydligande: Allting ingår alltid när man köper en ny Bugaboo Cameleon (som är den modellen de flesta väljer till nyfödda).
    sandy123 skrev 2007-12-19 21:11:38 följande:
    tack för era svar, två frågor till bara:När man har sittdelen, finns det ett huvudskydd på den då? Eller är den helt bar uppe vid huvudet?Och finns det skötväskor som passar (som man kanske sätter vid handtaget?). Under vagnen verkar det ju inte finnas så mycket utrymme?tack igen!
    Jag har en vanlig axelremsväska från Stadium som kostade 99 kronor. Den är väldigt vanlig att man har som skötväska. Modellen heter One Strap och är av märket Point Zero.
    Det får plats en hel del i varukorgen - MEN den är knepig att komma åt så länge man har liggdelen på vagnen (en av Bugaboos få nackdelar). När du sedan har sittdelen på går det att fylla i en hel del, har för mig att det ryms 26 liter.
Svar på tråden Bugaboo - ligg och sittdel, när och hur?