Cilla R skrev 2007-12-20 08:23:46 följande:
Jo men det blir genast kruxigare ifall något går sönder, tycker inte att det är värt prisskillnaden ifall man måste skicka tillbaka vagnen vid fel, då står man ju utan vagn betydligt längre än om man köpt den här hemma. Många har ju lite problem med de nya 08:orna, att handtaget inte funkar som det ska och att chassit varit knasigt och det hade jag inte tyckt varit värt att riskera med en import som är någon 1000-lapp billigare.
Förtydligande:
Babytrader/Bugaboo kräver aldrig (enligt vad jag uppfattat) att du skickar tillbaka det "trasiga" utan du kan använda vagnen tills reservdelen kommer med posten - vilket brukar vara fixat på ett par dagar.
Pingu skrev 2007-12-19 21:52:50 följande:
Vad kostar en Bugaboo-vagn ungefär? Med liggdel och sittdel och suflett.
Förtydligande: Allting ingår alltid när man köper en ny Bugaboo Cameleon (som är den modellen de flesta väljer till nyfödda).
sandy123 skrev 2007-12-19 21:11:38 följande:
tack för era svar, två frågor till bara:När man har sittdelen, finns det ett huvudskydd på den då? Eller är den helt bar uppe vid huvudet?Och finns det skötväskor som passar (som man kanske sätter vid handtaget?). Under vagnen verkar det ju inte finnas så mycket utrymme?tack igen!
Jag har en vanlig axelremsväska från Stadium som kostade 99 kronor. Den är väldigt vanlig att man har som skötväska. Modellen heter One Strap och är av märket Point Zero.
Det får plats en hel del i varukorgen - MEN den är knepig att komma åt så länge man har liggdelen på vagnen (en av Bugaboos få nackdelar). När du sedan har sittdelen på går det att fylla i en hel del, har för mig att det ryms 26 liter.