• ICanDoIt

Nån som började rida som vuxen??

Är sugen på att börja rida.. Men har inte gjort det sen jag var liten.. Då var det så fasligt mycket snobbar och halv taskiga människor på stallet.. Så det var inte så kul.. Men jag älskar hästar och ridning för det.

Nån som börjat senare i livet?? 20+??

jag är överviktig.. Är det ett problem?? Är det synd om hästarna då??

• Svar på tråden Nån som började rida som vuxen??
  • silverstar

Skrev precis i din gästbok =)
    Jag red också som liten och skulle gärna börja igen, vet bara inte riktigt var, när och hur eftersom jag inte gillar vanliga ridlektioner utan bara vill vara ute i skogen och skritta runt i lite lugnt tempo....liksom njuta.... var bor du någonstans`?

• Lacrima

Jag började rida igen som vuxen. Red också när jag var liten men blev sugen att börja igen, så det gjorde jag. Tog kontakt med ridskolan som hade nybörjargrupper för vuxna. Tycker ni ska börja rida igen om ni vill!

• Moster S

Både min mamma och min moster började rida som vuxna (lååångt över 20 )och min moster har numera en sköthäst Det går hur bra som helst att börja rida som vuxen. Kontakta ridskola el.dyl och se vad de har för kurser.

Lycka till!

• AmandaPitkänen

jag har aldrig ridit och alltid varit livrädd för hästar men konstigt nog så har jag blivit jättesugen på att lära mig att rida nu när jag varit gravid!! Vet inte vart det kommer ifrån, men jag har trott att det är lönlöst för det går ju inte att börja rida när man är 21 år, trodde man skulle ha lärt sig det som liten... men det kanske går alltså? Tror jag har suttit på en häst max 3 ggr och det har väl varit på en ponny på skansen när jag var typ 5 år... hmmm vad tror ni?

• silverstar

det är aldrig för sent =) precis som alla människor är olika är alla hästar olika och du kanske inte ska börja med den piggaste av de alla utan någon som mer 'lunkar fram genom livet'.. men sånt är ju de på ridskolorna experter på!!

• Mynta

Vart bor ni alla?!
    Jag har aldrig ridsällskap. Klart man kan börja rida som vuxen.

• silverstar

jag bor i göteborg... och ni?

• vackrastarflow

jag håller med, det är inga konstigheter med att börja rida som vuxen. ridskolorna har ofta bra nybörjargrupper för vuxna också. och övervikt är inget problem! på ridskolor blir man tilldelade hästar som passar ens vikt och längd. jag har en bror på 2 m och som väger därefter också och han ska börja rida en nordsvensk nu. lycka till!!

• ICanDoIt

Jag bor i Borlänge, nån mer???

Måste man berätta sin vikt och allt?? Eller chansar de? haha..

• Bonanza

Min mamma började rida när hon var runt 40, och hon ställde till och med upp i några hopptävlingar på klubbnivå, och vi hade sedan häst och allt. Så det går!

• ICanDoIt

Förresten.. Vad kostar det nu för tiden??

• Ulle73

Jag har t.o.m. köpt en häst!! För 1,5 år sedan köpte jag och en kompis en islandshäst som går på en ridskola. Jag började samtidigt på ridskolan och red lektioner. Jag blev snabbt gravid och kunde inte fortsätta pga av blödningar. Nu har jag äntligen kommit igång igen och jag skall iväg och rida honom om någon timma! Det är såååå härligt.

Jag har haft ridningen som en peppning att gå ner i vikt. Efter graviditeten så låg jag på 108 kg. Eftersom de har maxvikt på 95 kg för att rida på ridskolan så var jag tvungen att ta tag i min vikt. Nu är jag nere på 78 kg. Detta har jag gjort sedan nyår. Det är sååå härligt.

Kolla med ridskolorna vad de har för lektioner och maxvikt... så har du ett litet mål att jobba mot också.

Lycka till!

Svar på tråden Nån som började rida som vuxen??