• Jennysimba

När började era barn att resa sig/ försöka lära sig gå ??

Lite nyfiken på när era började att resa sig o stå själv, o hur lång tid tog det innan dom började gå ?

• Svar på tråden När började era barn att resa sig/ försöka lära sig gå ??
  • fia sthlm

Min lilla tjej började resa sig mot saker ungefär när hon var 8 ½ månad, nu är hon 10 ½ månad och går.
    Så det brukar väl inte ta så lång tid när dom väl börjat resa sig upp gissar jag?

• sodahilda

min dotter reste sig första gången när hon var sju månader... nu håller hon på att lära sig gå.. klara fyra fem steg.. och är nio månader..

• Olle i Alingsås

Min dotter reste på sig mot saker vid 9 månader och nu vid 13 månader tar hon de första stegen och går mer och mer dag för dag.

• moosen

Men gud! Jag hoppas verkligen inte att det går så fort! Min dotter drar sig upp själv och hon är bara 6 månader! Men det går kanske inte lika fort för alla?

• nötskrikan

Lova började resa sig upp och gå med stöd när hon var 7½ månad, nu är hon 10½ månad och har fortfarande inte vågat släppa taget och gå så det varierar ganska mycket.

• vivi85

min tös började ställa sig upp mot saker vid 9-10 mån å började gå dagen innan 11mån.. gick utmed saker 2v innan hon släppte taget..

• Vevvis

Min son reste sig o gick utmed möbler då han var 6 mån, vid 7 mån reste han sig upp o stod själv mitt på golvet, ändå dröjde det tills han var 9 1/2 mån innan han gick, fast då var han ganska säker på det direkt.

• tjoohej

Undra om min son e sen då?!?!?!?
    Han är 11månader o går bara längs med möblerna, vill inte alls försöka gå om man håller i honom o så här har det varit i nog 1månad...

• dobermann lover

barn lär sig gå mellan 9-18 månader ungefär...det är väldigt olika hur fort dom lär sig...min tös va 6månader när hon lärde sig krypa och resa sig mot möbler sen gick hon när hon var 10månader

Svar på tråden När började era barn att resa sig/ försöka lära sig gå ??