sura uppstötningar??? ( känsligt)
Hur känns det?? 0lkhar aldrig haft det förr men just nu hade jag som en rap fast det kom upp som typ lite spya i halsen och det sitter lixom där. Känns jätte obehagligt. Är det vad som kallas sura uppstötningar?
Hur känns det?? 0lkhar aldrig haft det förr men just nu hade jag som en rap fast det kom upp som typ lite spya i halsen och det sitter lixom där. Känns jätte obehagligt. Är det vad som kallas sura uppstötningar?
Det skulle man kunna säga ja...!
fy vad äckligt, är rädd för o bli magsjuk för min kollega på jobbet har en sambo som är det, så man är ju rädd för att bli smittad..
men vad beror sura uppstötningar på?
Det lär inte ha med ev. magsjuka att göra i alla fall. Så det ska du nog inte oroa dig för!
vad bra.. hehe.. men jag har ätit medicin förut mot sur magr som jag hade för 2 mån sen, kan det ha med o göra att man har sur mage, och därav får dessa uppstötningar, eller har det med vad man äter o så o göra?
lite nyfiken eftersom detta är första gången
Sura uppstötningar känns ungefär som en brännande känsla i svalget och ibland sveda bakom bröstbenet. Det beror på att surt maginnehåll läcker upp i matstrupen.
Det kan bero på kroppens reaktion på stress och psykiska påfrestningar.
Men man kan få halsbränna och sura uppstötningar även efter det att man intagit ett stort mål mat eller alkohol.
En del kan också få sura uppstötningar av att luta sig framåt eller av att lägga sig ner.
Jag har sura uppstötningar om jag ätit konstig mat (med mycket lök tex) lr stressat lr mått psykiskt dåligt.
Då får jag som rap, men det luktar typ äckelägg typ.. (som äggfisar typ) o sen kommer lukten ut i rummet o andra känner det..
Jag håller mig alltid hemma om jag får det, jag hatar det :S
ok, tack, ja jag åt en ganska kraftig lunch och sen höll jag på och fixade och donade när jag kom hem.
var när jag badade Kevin som den hände, stod nedåtböjd över badkaret.
Det känns som jag är lite sur i magen. Kan jag ta en tablett mot sur mage som jag har kvar tro? Att det försvinner då?
det är typ som att det bränner lite i magen
det låter lite som magkatarr... precis som jag har..
kan man få det bara sådär? Har inte känt nåt fram tills nyss
Mamma Ia - Eller så kan man få det för att man är väldigt gravid...
Äter du fet mat ...eller för stora portioner så kan man lätt få sura uppstötningar....
Jag får ofta sura uppstötningar på nätterna det är vidrig.