• Lilla My 72

Ni som kände när ägget fäste - hur kändes det?

Hej,

ja lade in följande ilägg under "Planerar barn", men vem kan vara bättre än Er som redan lyckats bli gravida att svarapå detta.....

Jag måste fråga om den smärta som man kan få när ägget fäster. Häromdagen fick jag plötsligt jätteont i nederdelen av magen och eftersom det var 7 dagar efter ÄL skullde det ju rent teoretiskt kunna vara ett ägg som fäster. Hoppas så klart.... man är sååå patetisk....

Men jag har hört att det skall kännas som ett nålstick, men detta var mer som en konstig kramp på ett område stort som en knuten näve ungefär och så trodde jag att detta skulle kännas nästan uppe vid naveln, men för mig gjorde det ont längre ner, bara ett per centimeter över blygdbenet. Ochh ett litet stick var det inte utan det gjorde så ont att jag nästan vek mig dubbel. Bara i can 1-2 timmar i lite omgångar.

Oj vad man undrar, hoppas och funderar......

• Svar på tråden Ni som kände när ägget fäste - hur kändes det?
  • AmandaPitkänen

oj har aldrig hört att man kan känna när ägget fäster... det var nåt nytt för mig!

• LilleKylle

Jag tror absolut att jag kände när ägget fick besök. Jag hade enorma smärtor i tjejmagen och måde inte alls bra. Det avtog efter några dagar. Eftersom jag aldrig i mitt liv haft nån sån här känning innan, så tror jag bestämt att det hade nåt med befruktningen och själva fästandet att göra. Även om de flesta tycker det är patetiskt att man tror man känner det, så vet jag vad jag känner.

• Pettro

Jag är nu i 9:e veckan. Men jag kände att det stack väldigt mycket i nedre delen av magen den dagen när ägget skulle fästa (runt 7 dagar efter ägglossning). Det höll på så en halv dag. Två dagar senare tog jag gravtest, och det var positivt. Så visst, du kan vara gravid nu. Lycka till!!!!

• Clown

Jag kände när ägget fäste, det var som ett kraftigt nålstick. Och den stickande känslan höll i sig i några timmar, fick även direkt en "domnande" känsla som spred sig från där sticket kändes. Två dagar senare fick jag positivt gravtest! Tror säkert att man kan uppfatta känslan på olika sätt, den smärtan du fick kan mycket väl ha varit implantationen. Jag hade som mensvärk direkt efter ägget fäste. Lycka till, hoppas det blir positivt!

• hallonbåt

På mig var det mer som en brännande känsla därinne... och det höll i sig ett par sekunder i två omgångar. Det måste ha varit då ägget fäste för det var ett par dagar efter ägglossning.

• LenaMoon

Jag har känt alla mina graviditeter för utom med första. Annars så har det "huggit" till hållit i sig någon sekund och sedan försvunnit.
    har varit gravid 4 gånger men bara 2 har klarat sig.
    Denna gången så tala jag om för dr vart fostret var fäst när jag var på första ul i v 7. O rätt hade jag så jag tror helt o fullt att man känner och jag har sagt efter varje gång jag känt detta att nu är jag gravid och det har jag varit oxå!!!!

Kramisar och LYCKA TILL!!! Håller alla tummar för dig vännen!!!

• FågelnFenix

Jag är helt säker på att jag kände när ägget fäste, men kanske inbillade jag mig för jag hade läst på om hur det kan kännas. Jag hade en hemsk mensvärk hela dagen innan jag skulle ha fått mens och sen stack det till i nedre delen av magen. Svårt att förklara men jag visste att det var nåt som hände som var annorlunda för jag brukar inte få så svår mensvärk och aldrig tidigare nåt stick. Fem dagar senare testade jag positivt...

• uniMog

jag har ingen aning om ifall det var det men 3-5 dagar efter ägglossningen mådde jag jättedåligt. Fick som "hugg" långt ner på ena sidan av magen, mådde illa, var hungrig och trött som tusan. Det försvann efter 2 dagar och en vecka senare testade jag positivt.

• Pandy

jag kände det inte på ögonblicket, mera att det kändes som mensvärk till o från när ÄGGEN hade fäst.

• Ung kvinna

Jag vet inte om jag inbillade mig att jag kände när ägget fäste, men det knäppte till lite i magen och stack lite.
    Kanske var det det jag kände eller så var det bara inbillning. Gravid är jag iallafall. =)

• Gulleviva

Jag kände som ett rejält stick/hugg ner i livmodern på vänster sida...inte mitt i magen. Och sen höll det i sig ungefär 10-15 min. med lite småvärk/stickningar. Det kom 9 dagar efter ÄL.
    Undrade först vad det var för det kom så plötsligt men kom på sen att jag läst att en del känner när ägget fäster så då tänkte jag att det kanske var det jag kände.
    Och eftersom jag är gravid så är jag nu övertygad om att det var DET jag kände

Svar på tråden Ni som kände när ägget fäste - hur kändes det?