• Ammi1970

Hals, ONT, sova.....

Vad ska man göre för att få sova?
    Har så ont i halsen att jag inte kan svälja mitt eget saliv...

Detta är olidligt...Jag brukar inte vara så gnällig om jag e sjuk, men detta e fan hemskt...

Goda råd på vad man kan göra inför natten??!!!

Somnade faktiskt innan och vaknade nu av att jag knappt kunde andas, skitläskigt..

Tack för svar...

Hur är ett liv utan en HEL familj (utan barn) ?
  • Svar på tråden Hals, ONT, sova.....
  • Smilla27

Har du provat med värktabletter. Typ Treo el nåt??

• Smilla27

Kan iofs vara svårt att ta mediciner i ditt tillstånd

• Ammi1970

nej har inte provat men det lindrar väl inte halsen så, så att jag kan svälja bättre....

Men klart det lindrar ju smärtan...Usch jag e så sällan sjuk...

Tack för svar

• Smilla27

Jag tycker att det brukar hjälpa med värktabletter när jag har halsont. Speciellt med Treo.
    Värt o prova.
    Lycka till

• Dallandra

Precis så ont hade jag förra veckan, jag tog några värktabletter, det lindrar ju smärtan något... Det är hemskt att ha så ont så du har all rätt i världen att gnälla!!

• Ammi1970
    Tack...

Men jag vill ju inte gnälla hihi, nja lite kanske för sambon så han kanske kan tycka "lite" synd om mig

Ne men va fan det är väl bra man blir sjuk ibland å vet man väl att man fungerar normalt eller, men att det måste göra så förbannat ont...
    Hoppas d släpper till julafton...

Tack gulliga ni för svar..
  • Dallandra

Ja man uppskattar ju när man kan börja äta igen och framför allt svälja sin saliv utan att svimma av smärta

Jag hade ett virus med halsinfektion men hoppas att jag är bra nu....

Krya på dig!!

• Miot

jag tycker att baffusin, eller hur det stavas, som man köper på apoteket är jättebra, dom bedövar halsen lite oxå. Fast det hjälper dig ju inte nu när apoteket är stängt förståss =)

• Ammi1970

Var du hos läkaren eller gick d över av sig själv med tiden??

Ja d underlättar när man ska sova att kunna svälja, slippa vakna av att d känns som inte får luft och inte kan andas...

• Dallandra

Jag gick till läkaren, hade då haft ont i halsen till och från i en vecka... läkaren hade haft två patienter med samma virus innan mig, så det går här i trakten och det finns tyvärr inget att göra när det är virus, bara att härda ut...

Det gör ju inte bara ont i halsen, det värker ju i öronen också... i alla fall på mig.... Usch det är verkligen fruktansvärt när man får så ont...

• Kristin24

kolla upp så de inte e halsfluss bara.
    bafusin...
    varmt te

Go och glad Kexchoklad
  • Dallandra

Forsätter du att ha så ont så får du kolla så du inte har halsfluss som Kristin24 skriver... nästan bättre med halsfluss så man får penicillin och man blir frisk...

• Ammi1970

Nu blev d att lägga sig på soffan så stackars sambo kan sova. Där ligger jag och låter som jag inte får luft och hostar. Han ska upp vid halv fem så han ska inte behöva bli störd av det. Så soffan, film & TE i mängder, ja så ser min natt ut...

Tack för svar...

Halsfluss, ja hade jag haft feber, vilket jag förvisso hade i måndag/tisdag men den är borta. Men det är ju bara att hoppas detta försvinner själv och gärna snart...

• Dallandra

Hur mår du idag?

Man kan tydligen ha halsfluss utan att ha feber, när jag ringde vc så sa jag att jag har så ont att hade jag haft feber så hade jag trott att det var halsfluss... sköterskan sa att man kan ha halsfluss utan feber...

Jag hade också feber någon dag...

• Ammi1970

Tack för frågan, ja det gör ont fortfarande...Tänkte ge d idag med annars får jag ringa vc imorgon...Blev inte mycket sömn inatt iaf... Men har börjat hosta en del och då verkar det som det lossnar slem, så det kanske är på bättringsvägar...

Tack igen...och så får man ju passa på att önska en God Jul

• Ammi1970

Ringde läkare direkt när jag vaknade för idag var d katastrof Var hos läkaren och "tyvärr" var d bara virus, så d bir att plåga sig säkerligen en vecka till. Men ska nu ta alvedon 3-4 ggr om dagen och hostmedicin. Så hoppas det lagt sig lite till måndag iaf...

GOD JUL ALLA

• Dallandra

Ja usch för dess envetna virus!!

Hoppas att du mår bra nu och har kunnat fira julen ordentligt!

Svar på tråden Hals, ONT, sova.....