Just ja....Gravidförsäkring?
När ska man försäkra graviditeten och barnet?
Har ni gjort det?
Och vilket bolag är bäst, tycker ni?
Kom just på att det kanske är dags för det :)
Tess ~~~@ v19+5 @~~~
När ska man försäkra graviditeten och barnet?
Har ni gjort det?
Och vilket bolag är bäst, tycker ni?
Kom just på att det kanske är dags för det :)
Tess ~~~@ v19+5 @~~~
Trygg-Hansa är bäst!
Jag har tagit Trygg-Hansas Vänta Barn-försäkring med båda barnen. Den kostar 950:- (om den inte gått upp) och kan tecknas tidigast från v.26 tror jag. Den räcker till barnet är 6 månader, sen kan den övergå till en vanlig barn-försäkring. Väntar på papper från dom nu att det ska bli en barnförsäkring.
har för mig att amelias vänta barn tidning hade en sammanställning över väntabarn försäkringar förra året (om jag inte hade haft sån flyttröra hade jag kunnat leta upp det till dig)
Trygghansa är populär men jag har för mig att den inte var bäst
Jag har tecknat Trygghansa, men jag tror dock att Ifs försäkring täcker för vissa medfödda sjukdomar som t.ex. Downs syndrom. Det tror jag inte nån av de andra försäkringsbolagen har med i sina försäkringar. Trygghansas försäkring är dock betydligt billigare.
jag har gratis försäkring....
hos IF!!!!
Jag har IFs försäkring just för att det täcker fler saker än de andra försäkringarna. Men sen så kostar den mer också 1800 kr.
Okej, tack tjejer för era svar :)
Men är det från v26 man tecknar försäkring? Elr är det olika från bolag till bolag?
Vad tror ni om länsförsäkringar? :)
Kan ingenting om det här :(
Jag har tidigare haft gratisförsäkringarna hos tryghansa, men denna gång ska jag välja deras alternativ som kostar, som skyddar barnet med.
jag ska se om jag inte kan hitta min gamla amelia i eftermiddag till dig och se vad som stod i den
Kan inte scanna, men ska försöka ta en så bra bild som möjligt (så att det går o läsa texten) och inboxa den till dig
Fru U- Tack, det var snällt av dej :)
Om det är så att det kan gå över i en barnförsäkring sedan så kan det ju vara läge att kolla upp vilka villkor de olika bolagen har på barnförsäkringarna och vad som krävs för att få dem.
Men om jag väljer ett bolag för gravidförsäkring och sedan ett annat då barnet är fött... Det måste man väll få göra? :)
babie
klart att man får. Det enda är ju om något skulle vara fel, då är det svårt att teckna en föräkring i ett annat bolag, men har du försäkrat i ett bolag, en förälkring som täcker barnet med då alltså, så kan de inte neka att teckan vidare heller. I alla fall är det så med Trygghansa.
Jag valde att teckna Länsförsäkringar här om dagen. V.35.
Anledningen till att det blev just dem till slut är att min man har de flesta av sina försäkringar där.
Jag letade runt på nätet och jämförde en massa mot varandra och såg ingen större skillnad på ngn av dem. Denna försäkringen kostar 650 och övergår efter 6-månaders ålder till en barnförsäkring.
Nästan alla bolag har gratis gravidförsäkningar, men de täcker dock inte lika mycket som de man betalar för. Bra att veta.
Tack, alla för era svar! :)
Nu står det mellan länsförsäkringar och Folksam...hehe