• Monis

Vilken Kanarieö är bäst för familjer?

Vi har bara varit på Fuertventura och den var ok men dock lite väl dött. Åkte båt över till Lanzarote en dag och den ön verkade vara mysigare. Gran Canaria är väl populärast?

• Svar på tråden Vilken Kanarieö är bäst för familjer?
  • Clever LG

Det beror väl på vart man hamnar på öarna samt på vilket hotell. G.C har ju Sunwing och Blue Village hotellen och de har ju oerhörd hög standrard.

• tangerine

var på gran canaria för två år sedan ungefär.. Åkte till Bahia feliz, ligger kanske två mil från playa ingles. Hade inga barn med men det passar utmärkt för barn, massor med andra barn, trevligt hotell bra mat på hotellet, dock finns det inteså mkt mer än just hotellen men då är det inte dyrt med taxi/buss in till ingles.. =) ett tips..=)

• hotten

alla öar passar barnfamiljer men det skiljer sig mycket mellan byarna/städerna, så gå efter vilken ö ni vill besöka (vad ni vill se eller göra eller så) å välj sedan stad/byar som ni känner verkar bra å därefter hotell..

jag som brukar vara några veckor/månader på canaris nästan varje vinter gillar Gran canaria bäst av allt, å då puerto rico, det är väldigt barnvänligt med parkpromenad från stan till stranden utan bilar, fin lekplats, bra förbindelser med hela ön, bästa vädret osv.. MEN med barn måste man välja ett hotell långt ner i dalen annars har du sååå många trappor eller lång väg till hotellet från stan/stranden mm..

ett ex är tex Fritidsresors revoli playa, har tidigare varit bamse hotell (barnhotell) helt toppen.
    men det finns en del andra oxå..

argunegin är oxå bra å har vings sungwing hotell familjehotell med barnaktiviteter mm.. (ej värt sitt pris enl mig dock)

fritidsresor har sina barnhotell på bahia felizia området är mycket barnvänligt å bra pris både på resor å maten där! MEN byn är bara typ en liten båsig kulle inte så mycket att göra å långt till allt..

• Lussan5

Jag hade åkt tillbaks till Teneriffa, helt klart.

Har varit på de andra öarna (kom precis hem från min andra tripp till Lanzarote) - men Teneriffa vinner i längden tycker jag.
    I andra hand Gran Canaria - om man vill ha köttbullar, ärtsoppa och snacka med svenskar på sin semester
Svar på tråden Vilken Kanarieö är bäst för familjer?