• HuldaBeata

Postafen, mot illamående

Mår riktigt illa just nu. Orkar inte jobba då jag inte kan äta och får därmed ingen energi. Har provat med postafen, det fungerar sådär. Håller bort det värsta i alla fall.
    Nu till min fråga...
    Hur länge kan man hålla på att äta postafen? Står inget i förpackningen om detta. Tänkte bara höra om det är någon som har ätit postafen en längre tid. Det finns tydligen ett armband man kan prova också, men det kan jag inte ha på mig då jag arbetar.

Någon som vet nåt? Tacksam för svar.

Mvh nina

• Svar på tråden Postafen, mot illamående
  • tangerine

jag käkade postafen, köpte väl tre askar och tog två tabletter/dag sedan gick mitt illamående över.. tror inte det är någon fara. men du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen och kolla?=)

• HuldaBeata

Tack! Det har jag ju inte tänkt på att jag kan göra (ringa upplysningen alltså), det ska jag göra i morgon och höra vad dom säger!

Mvh nina

• Itis

Herregud, knapra på! Jag har gått på 2 snäpp starkare mediciner mot illamående och Postafen tipsar BM ofta om direkt vid illamåendet. Inget att oroa sig för!

Erika med Emelie född 070211
  • Itis

Armbandet heter för övrigt Seabands

• WimZy

Jag åt postafen i två månader, en tablett på morgonen och en på kvällen enligt tips från BM. När jag mådde bättre, så tog jag bara en på kvällen och när jag slutade må illa helt, så slutade jag med tabletterna.

• LOTTAAA

jag tar postafen och har seaband.. gör allt mot illamåendet, men inget hjälper.. känner sej ju magsjuk.. jobbigt o gå upp ur sängen..

Men kunde man ta 2 st postafen om dagen? det visste jag inte...
    måste prova det då..

• SanSis

Ojoj, ja knaprade två postafen om dagen första 4 månaderna. det enda som var negativt var att ja var totalt slut av dom, tröttheten blev outhärdlig så ja var tvungen att sluta. Kunde inte hålla mig vaken på jobb eller nå. men alal reagerar olika! testa iaf!

• HuldaBeata

Tack för alla svar!!
    Idag kunde jag äta något mer än bara rostat bröd. (skräpmat, men mat i alla fall).
    Köpte 2 förpackningar till idag, lika bra, så jag klarar julveckan, (ska jobba natt hela julen, usch) och all julmat.
    Lite trött, men det får det vara värt, bara jag slipper det hemska illamåendet.
    Ha en trevlig helg! (Ska sitta o mysa med sambon och prata namn o annat kul!)
    Nina.

• Pingu32

har aldrig blivit hjälpt av postafen. Tycker tulo fungerar lika bra men det kan ju vara olika.

• Fjolltuss

min barnmorska sa att ja kunde äta postafen så länge som det behövdes.. fick 100st nya utskrivna idag.. haha inte för att ja vet vad ja ska ha så många till men hon sa att det blev billigare... 85 kr för 100 st... det kan man juh ta :p

• Itis
    LOTTAAA skrev 2007-12-20 23:30:11 följande:
    jag tar postafen och har seaband.. gör allt mot illamåendet, men inget hjälper.. känner sej ju magsjuk.. jobbigt o gå upp ur sängen..Men kunde man ta 2 st postafen om dagen? det visste jag inte...måste prova det då..
    Fråga din BM om Lergigan Comp. Om inte det hjälper fråga om du kan få Primperan eller Torecan (tror jag det heter). Lycka till! Och vill du prata av dig om illamående så titta in på http://hyperemesis.egetforum.se  där vi graviditetsillamående träffas. Flera där, liksom jag, har mått illa under hela graviditeterna!
Svar på tråden Postafen, mot illamående