• Kimi poika

Pedigree, bra eller dåligt?

Hur har era hundar reagerat på deras torrfoder?

• Svar på tråden Pedigree, bra eller dåligt?
  • marysoul

min vovve gillade det några dagar. som med alla andra foder. han är typ den mest bortskämda vovven någonsin och vill bara ha människomat. torrfoder funkar ett par dagar sen vill han byta sort. :P
    men han blir inte dålig i magen av det eller nåt sånt om det var de du tänkte på! fast han är som sagt van vid det mesta... :)
    men ja tror deras foder är bra!

• Kimi poika

våran e oxå kräsen.. helst a allt skulle han äta vår mat om han fick välja.. han har gått ner i vikt pga förrafodret så försöker få upp honom i vikt nu. köper en "plastkorv" med Pedigree mat.. färsk kanske man inte kan kalla det. men nått sånt. tar lite lite av de o blandar i torrfodret plus lite vatten. Så äter han som allri förr. Skålen ser ut att ha blivit diskad när han lämnar den :) Så kul o se han äta riktigt.. Vill inte bara ge torrt efter som han vägrar när han behöver gå upp i vikt. I denna plastkort är det 500g. tar bar så lite så denna korv räcler i en vecka o kostar 15:- tycker inte de e så farligt :D

• marysoul

vad skönt att det hjälper! när ja blandar i sånt så slickar han av torrfodret, och får han in nån i munnen är han snabb att spotta ut dom igen! häromdagen blandade ja torrfodret med pannkakor, grädde, andra matrester och rörde om som bara den. Kvar låg det rena torrfoderkulor. :P han är hopplös!
    va hos vetrinären häromdagen å fick provpåsar på nåt valpfoder, hon tyckte att ja kunde ge honom de trots att han är drygt ett år, eftersom han behöver gå upp i vikt. men han tyckte inte de va särskilt gott heller, dock åt han en liten påse, men den andra lämnade han!

• Mrs Edwards

Mina hundar älskar Pedigree. Jag har gett dem flera olika sorters torrfoder, men Pedigree är absoluta favoriten, så nu köper jag nästan bara det.

• Teamjumjum

Jag personligen gillar inte Pedigree, dom har mycket spannmål i maten.. Och spannmål har hundar svaårt att smälta..

Hundarna blir bara dåliga av pedigree för den delen oxå.. Mina fick diaree och pruttade som sjutton när dom fick ett mål P.

• mammaNena

Jag fick läsa en inte så härlig artikel om vad alla de där "billigare" som man kan köpa i vanlig ica osv, har i sin mat. ingen vacker syn!

Har sen dess bara rojal canin. (både till katt och hund)

• Euphorbia

Till kräsna hundar rekommenderar jag verkligen:
    www.bravohundfoder.se
    min lilla vovve gick upp jättebra i vikt på det.
    Om man ska ge BRA färskfoder finns även:
    www.fodax.com
    www.nordichundfoder.com/Default.aspx

Om du ska få hunden att gå upp i vikt så bör du nog satsa på ett dyrare foder från zoofackhandeln och undvika de "billiga" från mataffärn, MEN vill din hund bara äta "billigt" foder så är det självklart bättre än om du köper dyrt foder som hunden inte ens tittar åt.

• Euphorbia

Förövrigt så har en av mina hundar väldigt känslig mage, han blir lös av vissa foder men Pedegrees torrisar tål han.
    Därmed inget sagt om dess kvalité.

• kramgrisen

Vår voffe älskar det.. speciellt de dära röda runda sakerna.. grönsakerna pillar han bort..äter helst våran mat.. brukar få burkmat en gång i veckan..

• Jacqueline

gillar inte det...för mycket färgämnen och spannmål i ,våra kära vovvar är ju ändå köttätare inte vegetarianer.
    min hund fick det en gång som absoluta nödlösning hos en kompis ,bajsade röd/rostfärgat och bajsade säkert 5ggr/dag.

Svar på tråden Pedigree, bra eller dåligt?