• Namin

Returnera vara till Elgiganten

Har köpt en vara på Elgiganten som jag skulle vilja lämna tillbaka. Spelar det någon roll att jag har packat upp den ur kartongen eller är det bara att lägga tillbaka den i kartongen och lämna tillbaka. Det kommer ju att synas att jag har öppnat den eftersom det satt ett spännband runtom kartongen som jag klippte loss. Någon som har erfarenhet?

På deras hemsida står det bara: Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med din produkt, har du returrätt i 30 dagar från det att du hämtat ut produkten från ditt varuhus, detta gäller ej mobiltelefoner eller produkter med abonnemang.

Inget om att den måste vara oöppnad, men inte heller motsatsen...

• Svar på tråden Returnera vara till Elgiganten
  • norgesessan

så brukar det vara..jag köpte en videokamera där, och provade hemma, tyckte inte om den, och lämnade den och köpte en annan...jätteskönt! Vet dock inte om det finns vissa restriktioner..rakmaskiner får man inte byta..

• norgesessan

Det som är öppnat brukar dom sälja på fyndhörnan...vet inte om dom gör det med allt, eller om dom ompackar vissa saker..

• Namin

Ok, det låter ju bra. Åker dit och testar imorgon.

• Den där Linn

Har en kompis som jobbar på Elgiganten som sa när jag var där med en annan kompis att det var helt okej att lämna tillbaka varan hon köpte även om hon packat upp den.

• vagabond77

Har man kartongen kvar brukar det inte vara något problem alls, förutom just då undantagen, mobiler, rakapparater etc...

• sommar2001

Inga problem så länge varan är i säljbart skick och alla tillbehör finns med.

Du behöver inte ha kartong.

Vi gör inte några avdrag så länge alla tillbehör finns med. Saknas ex en kabel så drar vi av priset för en ny kabel.

Du har dock inte öppetköp på mobiltelefoner, tjänster, abonnemang.

• Namin

Var och lämnade tillbaka idag, det var inga problem! Tack för alla svar.

Svar på tråden Returnera vara till Elgiganten