• mjuffpuff

tatuering färg

jag är sugen på att tatuera mig, men, jag är universums blekfis så vill hellst inte ha något svart, skulle sticka ut ögonen på den som tittar.

min kompis är praktikant hos en tatuerare och har tatuerat in brun färg som gick ur direkt, gjorde om och samma hände. han är mörkare än mig. så de sket i det och tatuerade över med svart.

vet någon om det händer alla? finns det ngon bra brun färg som stannar kvar?

har någon erfarenhet av vit och ljust rosa färg?
    finns det bättre kvalite på vissa märken?

tacksam för svar, vill INTE tatuera in något om färgen fiser sig =O

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-21 16:04:06:
    www.imaxinternational.com/en/tattoo3uk.html&c3=3&val=&cat=tat_forstud&c1=0

vad kan dte vara för färg? "flashing colors", är de starka eller är det bara mög? ^^?

• Svar på tråden tatuering färg
  • Imox

beror helt på kvaliten på färgen finns även svarta som blir gröna...

jag har en tatto med lite rosa i å färgen håller bra.. men vit är vanligt att den blir lite dålig.. eller smällter in me huden...

• mjuffpuff

okej =)

vet du vilket märke som använts ^^?, vill du visa en bild på det rosa ^^?

• Imox
    mjuffpuff skrev 2007-12-21 12:05:48 följande:
    okej =)vet du vilket märke som använts ^^?, vill du visa en bild på det rosa ^^?
    ja du va fan heter märke... det va en liten värre fråga.. andväns mycket i närke :P har ingen kamera o karl är på jobbet.. min kamera i mobilen suger...
  • mjuffpuff

haha, okej, det är lugnt =)!

problemet är att jag kommer tatuera mig på ett ganska nystartat tatueringsställe och då vill jag nog hällst själv välja färg och märke, tex. deras bruna var ju värdelös =P

jag betalar hällre mer så att de får in superbra färger i de svåra nyanserna jag vill ha ju ^^

• Imox

okej men dom flesta ordentliga tatuerarna har bra färger... beror på va mna har för skin o så själv.... me annars kan du ju välja att gå till en annan tatuerar..
    för ja har svårt att tänka mig att dom besteller hem ny a färger bara så där..

• mjuffpuff

det är min kompis jag tatuerar mig hos då, just nu funkar han väl mer som lärling i en studio hos sin kompis, han är faktiskt duktig..

jag tror de gör det om jag ber dom, sen känns det bra att veta vilka färger om funkar och vilka som inrte gör det och vilka märken som är bra ^^, finns tydligen mycket skit ute =O

• lia76

har man nickelallergi ska man passa sej för den blå färgen
    Ville bara säga det

Sne hoppas jag du hittar det du söker och att det blir bra i slutänden

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • mjuffpuff

å tack! jag är inte allergisk direkt, men det kan klia om jag håller på vissa metaller för länge =O!

ingen blå tattuering alltså ^^

ja hoppas jag med, tack ^^

Svar på tråden tatuering färg