• sheeba

Hur snabbt gick det att bli gravid med 3:an?

Ni som är gravida eller fått er trea hur lång tid tog det?
    Väntade ni flera år på 3:an innan ni försökte för det ska vi göra vi får bara se hur många
    Mitt första tog oss 4 månader att bli gravida villket är rätt normalt.
    Andra 7 månader efter första föddes (oplanerat).
    Då var vi ju yngre 22 år och det verkar ju inte som om man har svårt att få barn iallafall.
    Men om vi nu väntar så närmar vi oss 30 så då minskar det väl lite? eller man kan ändå bli gravid lika fort som vid 22 år? Hoppas ni fattar

• Svar på tråden Hur snabbt gick det att bli gravid med 3:an?
  • LOVESHOES

Väntar vårat tredje.. Det tog ca 2 Månader..

Jag tror inte åldern spelar så stor betydelse.. Jag är själv snart 30 år.
    Det kanske bara gäller att pricka in "rätt" dagar..

• Pingu32

ettan gravid på första försöket, tvåan gravid på första försöket och trean gravid på första försöket. Min man hade nog inte sett att det var riktigt så... Jag var 28 år med första och är nu gravid med 3:e och är nu 33 år.

• sheeba

Vad härligt att höra
    Jag skulle kunna försöka nu men det går inte Får vänta snällt men det är svårt.
    Hoppas man slipper vänta år med 3 an när man vill så gärna.

• ilenna

Ettan tog 10 år med försök varje månad.
    Tvåan första försöket.
    Trean tog 11 månader med försök varje månad.

• Mickis74

Första: 10 månader
    Andra: Första försöket
    Tredje: Andra försöket

• Alma7

bra tråd, undrar jag oxå då vi oxå hoppas på en 3:a

1:an andra försöket
    2:an första försöket, nu är vi på första försöket med 3:an, få se hur lång tid det tar...

• sheeba
    Alma7 skrev 2007-12-21 19:40:08 följande:
    bra tråd, undrar jag oxå då vi oxå hoppas på en 3:a1:an andra försöket 2:an första försöket, nu är vi på första försöket med 3:an, få se hur lång tid det tar...
    Hoppas det tar sig denna eller andra gången så ni slipper vänta.
    Värre att vänta på plus ju än att vänta på att börja
  • Alma7

tack sheeba, jag hoppas på det oxå... Väntan är jobbig, både väntan på plus och väntan på allt annat ;) Hoppas det går bra för er nu och att det blir plus på en gång när ni väl försöker er på en 3a

♥♥♥ K-050813 & A-070602 ♥♥♥
  • mamma2004

Jag var 22 när jag blev gravid med vår första. Det tog ca ett halvår efter vi slutade med preventivmedel, men vi hade inte någon koll på mens eller ägglossning...
    Så var jag 24 när jag blev gravid med 2an, det tog ca 7 månader.
    Och när vi bestämde oss för att göra ETT försök på en trea, så tog det sig på en enda gång... Så nu är jag 26 och väntar mitt tredje barn.

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och plutt i magen (BF 080128)
Svar på tråden Hur snabbt gick det att bli gravid med 3:an?