• Pumlan

Köpa barnvagn i Tyskland

Hallojsan!
    Är det någon som har erfarenhet av att åka till Tyskland och shoppa barnvagn mm? Tar tacksamt emot tips på bra affärer, det ska ju vara ganska mycket billigare där.

• Svar på tråden Köpa barnvagn i Tyskland
  • clinan

vi gjorde så. Åkte till babymarkt i Lübeck. Vet inte om dom va billigast men där var ett enormt utbud. Jisses vilken affär. Dom hade nog ALLT i barn väg...

• Pumlan

Wov.. .tack för tipset. Vi funderar på att ta en tur på semestern... Syrran köpte i Lübeck, men det var ju för 11 år sen... så jag visste inte om det var bra fortfarande.

• clinan

om du vet vart citti markt ligger i Lübeck så är det super enkelt att hitta till den affären. Om man kommer från motorvägen så har man citti på högersida när man kommer till en korsning. i det korset tar man vänster och sen fortsätter man på den vägen och sen höger någonstans sen är där en STOR affär. vet inte om adressen står på www.babymarkt.de eller på www.happybaby.de

• clinan

hittade inte adressen där, men jag kollade på vår garanti sedel på vagnen och där stod adressen.

Grapengiesserstrasse 20
    Lübeck

• abovo

Hittade just en svensk (tror jag) internetsajt som säljer tyska billiga barnvagnar. Har inte själv testat sajte, men kommer kanske att göra det. Om man nu inte vill resa ända till tyskland

www.babystugan.com/index.php

Och så gillar jag se.pricerunner.com/ där går det att jämföra priser.

• Knoddas

Hej! Min syster bor i Tyskland och de handlar mycket från en tysk sajt, www.hunstig.de, och är jättenöjda. Så vi har beställt vår vagn därifrån och har hitills blivit jättebra bemötta från de som ansvarar för sidan. Nu väntar vi på att vagnen ska komma. :)

Svar på tråden Köpa barnvagn i Tyskland