• Tulpanblomman

Hjälp! behöver recept på tårta!

Hej,

Jag brukar alltid baka en tårta som i mitt recept heter "Karin" tårta, vi har precis flyttat och alla våra saker ligger nerpackade och nu ringde min bror och frågade om jag kunde baka den här tårtan till julafton.

Det är en tårta som många känner till men kärt barn har många namn, jag har hört Birgitta, Kristina, Karin osv......

Man gör en sockerkakssmet som man brer ut i botten och sedan gör man maräng, 5 äggvitor och två dl socker (tror jag) som man sedan brer över man avslutar med flagad mandel, sedan delar man den i två delar och lägger grädde och hallon, eller bananer, osv.... mellan, det är väl så den skiljer sig att alla har olika saker i den.

Snälla om någon har recept på den kan ni dela med er eller tala om var jag kan hitta receptet på nätet kanske,

God Jul & Gott Nytt År till er alla

• Svar på tråden Hjälp! behöver recept på tårta!
  • Tulpanblomman

Hurra! Tack Myskatt, Till och med orginalet för mig! Det är därför jag kallar den Karintårta.

Tusen Tack!

• Tulpanblomman

Kanske någon har ett recept på samma tårta som är större, jag har försökt att dubbla receptet någon gång men då blev det inte bra, marängen blev lös och konstig jag fick göra samma tårta två gånger och lägga den ena under och den andra över och det tar sådan tid.

Svar på tråden Hjälp! behöver recept på tårta!