Hur fryser ni in er mjölk?
I nappflaskan eller i vad? Vet ni om man kan/bör frysa in mjölk från olika tillfällen i samma behållare? Har fått för mig att man inte ska göra det.
I nappflaskan eller i vad? Vet ni om man kan/bör frysa in mjölk från olika tillfällen i samma behållare? Har fått för mig att man inte ska göra det.
Man skall inte frysa in i samma behållare. man kansamla mjölk i en behållare undra dagen. Dvs ha en stor och sedan kyla mjölkskvättarna innan man häller i dom i den stora och stoppa in i frysen på kvällen.
Jag tycker att det har varit smídigt att frysa in i 1 l påsar...
OK, påsar låter smidigt. När brukar du pumpa ur förresten? Före eller efter amningen?
puff
Jag fryser in i istärningspåsar. Det är väldigt smidigt, lätt att ta ut lagom mycket och tar inte så stor plats i frysen heller.
Jag frös in i sånt där isfack (eller vad det nu heter) det tyckte jag var jättesmidigt!
jag brukade oxå frysa in i 1l påsar och sedan skriva datum på dem.
i iskuber e super bra gör det inte själ men det ska vara bra har för mig att en sådan där kub e 15 ml så då e det ju lätt att dosera efter hur mycket man ska ge sin lilla /lille.
1 liter påser!!! Wow!!
Jag fryser in i iskuber och "flyttar" sen över till datummärkta fryspåsar. Sen är det bara att ta fram det antal man behöver.
Kan tillägga att jag har haft en rejäl överproduktion av mjölk och har ca 7 st 5-literspåsar i frysen, tar upp ett helt fack. *ler*...
Jag fryser in i "engångsbyttar", datummärker dessa...
Ni som använder 1l påsar. Hur mycket har ni i varje och hur gör ni när ni tinar ósv. Verkar ju smidigare med små iskuber, men det var så många som sa 1l så jag måste fråga.
Cia
oj, en massa mjölk! jag har bara kunnat skrapa ihop en halv iskubsbricka på 2 veckor! herregud vilka mjölkproducerare ni är tjejer
Jag fryser in i speciella plastpåsar som är just för mjölk. De har mått angivelse så att man kan se hur mycket där är och smart förslutningsystem så att det inte kommer in luft. Funkar jättebra för oss.
Precis, man ska inte blanda varm mjölk med den som redan är sval pga risk för bakteriebildning.
Jag pumpade på morgonen efter sonen hade ätit. Det blev ca 40-50 ml som jag frös in i 1-literspåsar (den blev ju knappast full!) och skrev datum och mängd på en bit frystejp. De tinar på nolltid i varmt vatten.
Tomma, rena creme fraiche-burkar! Märker dem med datum och volym.
Cia,
Jag använde 1-liters påsar eftersom det är den minsta storleken som finns bland fryspåsarna. Har man bara mjölk från samma dag i samma påse så blir det enklare att rensa sedan när mjölken blivit för gammal.