• Anonym (orolig)

psykos av amfetamin

är de nån som känner nån eller som själv fått psykos av amfetamin.
    Va hände? Hur länge höll de i? Vad såg/hörde lr kände personen?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden psykos av amfetamin
  • Anonym (orolig)

a de e en ja känner som drabbats, har varit vaken 2 dygn, ser saker fladdra förbi, gardiner som fladdrar, saker som dras över golvet, va ska man göra då? ringa ambulans lr?

• Anonym (***)

Spelar det egentligen någon roll vad som orskat psykosen? Det är jätte viktigt att få sova, som någon redan skrivit! En psykos är allvarlig, tycker att ni ska ta kontakt med psykiatrin/ akutmottagningen!!

• Tetragrammaton

Anonym (orolig) skrev 2007-12-22 16:48:24 följande:

så psykosen är pga sömnbristen bara då lr? va ska personen göra om denne ej kan sova då? är de här farligt?
    Jag kan ha fel, men det jag har hört för länge sen är att efter 48 vakna timmar så börjar man så smått skada hjärnan (permanent)

Om personen har varit vaken i dagar och ?försvunnit? nu in i sin egen värld med fullskaliga hallucinationer så är det sömnbristen som talar. Eller så slocknar han eller så försvinner det av sig själv.
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-22 16:50:52 följande:
    a de e en ja känner som drabbats, har varit vaken 2 dygn, ser saker fladdra förbi, gardiner som fladdrar, saker som dras över golvet, va ska man göra då? ringa ambulans lr?
    Har ni någoyt lugnande hemma? Insomningstablett eller liknande, det bästa är att få personen att sova.
    Har missbrukat amfetamin i många år innan, det låter som saker jag fick för mig efter at ha varit uppe för många dygn. Efter att ha fått sova ut mådde jag bra igen.
    Oftast fattar man inte själv att man borde sova, tyvärr.
  • jeikei
    Bäst e väl att läggas in för observation... annars bara vänta tills de går över... personligen skulle jag ringa psyk och rådfråga...
  • Anonym (***)

Se till att din vän får vård!!

• Tetragrammaton

Hahaha
    Det är ingen ?psykos? bara hallucinationer orsakade av en trött hjärna.
    Fortsätter han att hålla sig vaken så blir det ?värre? eller bättre beroende på vad man är ute efter.
    Inget att bekymra sig över.
  • Anonym

Det kan vara utspätt med florsocker, tvättmedel mm.

Anonym (orolig) skrev 2007-12-22 16:41:10 följande:
    ok.. hur vet du de? Va skulle de va utspätt me då?
  • Anonym
    Tetragrammaton skrev 2007-12-22 16:55:10 följande:
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-22 16:50:52 följande: HahahaDet är ingen ”psykos” bara hallucinationer orsakade av en trött hjärna. Fortsätter han att hålla sig vaken så blir det ”värre” eller bättre beroende på vad man är ute efter.Inget att bekymra sig över.
    Precis. Inte så konstigt efter att ha varit vaken 2 dygn. SOVA SOVA!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-12-22 16:55:27 följande:
    Det kan vara utspätt med florsocker, tvättmedel mm.
    Måste bara fråga, varför skulle en langare (businessman) spä ut sin produkt med en gift (tvättmedel?
    Det låter lite som bad business för mig.
Svar på tråden psykos av amfetamin