• jajajaja

Katten har bränt tassen på en varm spisplatta

Min kisse som aaldrig brukar vara vid spisen fick fnatt och sprang som en galning rakt över en het platta på spisen. Vad ska man göra??? Han nuddade bara till plattan fort, men han har tydligen ont eftersom han slickar på tassen så det är lite våt. Men det syns inget speciellt på trampdynan ändå.. Någon som har tips på vad man göra?

• Svar på tråden Katten har bränt tassen på en varm spisplatta
  • Ex ungue leonem

På med kallt  vatten

På klon känner man lejonet
  • Love4cats

Har aldrig varit med om det men försök kyla ner...Usch vilken otur. Lycka till!

Varje steg är ett steg närmare...och möjligheterna oändliga...
  • småliv

Har ni alovera salva hemma?

• jajajaja

Tåler katter aloe vera?

• Ex ungue leonem

Xylocin salva...men han får inte slicka i sig det.Hm..kanske svårt att ha bandae på en kattass

På klon känner man lejonet
  • lilltrillan

oj inge kul
    min katt jagade en råtta i väggen en gång, vi eldade i våran kamin och katten hoppade upp på kaminen för att komma längre upp, det slutade med att fyra trampdynor satt fast på kamin hur som helst så var det på hösten och jag skynde mig ut med katten så den fick vara ute i det kalla fuktiga gräset!
    det gick bara bra med katten, så försök kyla med något!

• medea08

Japp, katter tål Aloe vera. Prova att kyla ner och badda med det om ni har hemma, troligen kommer han att slicka av det men det är ju värt ett försök iallafall. Det som kan hända är att han får en blåsa (precis som vi människor får) och det är om den spricker som ni måste hålla koll då det kan bli infekterat annars. Verkar han ha väldigt ont så kanske ni borde få smärtstillande utskrivet?

• Love4cats

Hoppsan, ja det går fort när de små liven är busiga och inte tänker sig för.

Skönt att katten mår bra!

Varje steg är ett steg närmare...och möjligheterna oändliga...
  • småliv

Man kan ge katter alvedon mot smärta om den har ont. Försök att uppskatta vad katten väger o kolla hur mycket man ska ge till den viktan.

Svar på tråden Katten har bränt tassen på en varm spisplatta