Tack för alla tips, och att ni tagit er tid att svara!!!
qenzo, givetvis är det här inte ett beslut som jag bara tagit nu för att jag är gravid. Utan denna hund har vart en aktiv sådan ända sen han var valp. Vi har kämpat på här hemma i familjen. Och har verkligen gjort vårt bästa. Men vi tycks ändå inte riktigt "räcka till" för honom. En låång koppelpromenad är inte ens att fundera på. Utan han behöver långt mycket mer stimulans än så. Och livet förändras visst från att ha 3 barn till 4, speciellt med en hund som vill ha uppmärksamhet som ett litet barn = (
coonis, jag håller med dig. Jag måste verkligen nu tänka på hundens bästa, och inte se till mina egna behov. Jag skulle helt klart behålla honom om jag bara valde efter skönhet & sällskap. För han är en verklig skönhet att se på = ) Han har två cert idag, så ett tredje cert så är han svensk champion = ) Men jag mår så dåligt av att se hur rastlös han är. Nu får ni inte tro att jag inte är ute alls med mina hundar, för det är jag. Och då får de springa fritt i skogen. MEN...unghunden skulle behöva ändå mer.
Pratglada tjejen, ja att ha honom på foder skulle ju oxå kunna vara en idé. Men får man sätta ut en hund på foder "bara sådär" om man ej har kennelnamn? Att ha någon som tar med honom på långpromenad skulle ju oxå kunna vara nåt. Men samtidigt är han ju den som ej nöjer sig med enbart en koppelpromenad, utan måste få springa fritt, minst en timma åt gången. Och då är han fortfarande ganska så på "G", eftersom man ej tränat honom mentalt.
Det blev mycket på en gång. Som ni alla ser är tankarna många. Och det här med omplacering är som sagt var ingen ny tanke jag har, men en tanke som börjat gro allt mer då jag fick reda på att jag är gravid med vårt fjärde barn.