• Heleri

Bellus magnum - hur hittar man återförsäljare?

Jag är lite sugen på en Bellus magnum-soffa, men hur hittar man återförsäljare? Hittar ingen info om detta på hemsidan. Bor i Västerås.

• Svar på tråden Bellus magnum - hur hittar man återförsäljare?
  • skåne tjej

Vi har en sådan som vi ska sälja. har haft den i knappt ett halvår men det är verkligen bred och skön att sitta i.

• Heleri
    annelie ek skrev 2007-12-31 00:25:21 följande:
    Vi har en sådan som vi ska sälja. har haft den i knappt ett halvår men det är verkligen bred och skön att sitta i.
    Varför ska ni sälja den då?
  • skåne tjej

Därför att jag blev missnöjd med reultatet av vårt vardagsrum. så därför skall vi sälja soffan och lite andra möbler som inte passar in i vår nya stil. Sen så var soffans tyg mkt känsligare än vad jag trodde den skulle vara
    .

Heleri skrev 2007-12-31 10:29:55 följande:
    Varför ska ni sälja den då?
  • Heleri
    annelie ek skrev 2007-12-31 13:50:11 följande:
    Därför att jag blev missnöjd med reultatet av vårt vardagsrum. så därför skall vi sälja soffan och lite andra möbler som inte passar in i vår nya stil. Sen så var soffans tyg mkt känsligare än vad jag trodde den skulle vara.
    Ok, vad är det för tyg man INTE ska välja då alltså?
  • skåne tjej

Vi har husdjur. vet inte om ni har det? men soffan tämligen suger åt sig hår. Vet inte opm den är statisk eller något.

Heleri skrev 2007-12-31 14:31:29 följande:
    Ok, vad är det för tyg man INTE ska välja då alltså?
  • vill bli mamma meddetsamma

det är en perfekt soffa tycker jag! Vi valde svart ¨tyg som känns slittåligt, (har bild om du vill se)hoppas ni hittar er soffa!

• Cluedo

Det finns också en spray(impregnering) som tar bort det statiska och skyddar mot fläckar, smuts och vätska....
    Den finns hos den flesta handlare, vet ej vad den heter...
    Enda nackdelen jag tycker att soffan har att divandelen(eller den delen som sticker ut) har en underdel som är "hård" och den "vanliga soffan har en "mjuk" underdel. Det gör att det ser ut lite som om divandelen är högre upp, då den inte sjunker ner som soffan.....

• skåne tjej

Ser ut att vara samma soffa som vi har!

vill bli mamma meddetsamma skrev 2007-12-31 15:01:53 följande:

det är en perfekt soffa tycker jag! Vi valde svart ¨tyg som känns slittåligt, (har bild om du vill se)hoppas ni hittar er soffa!
    Cluedo skrev 2008-01-01 17:56:40 följande:
    Det finns också en spray(impregnering) som tar bort det statiska och skyddar mot fläckar, smuts och vätska....Den finns hos den flesta handlare, vet ej vad den heter...Enda nackdelen jag tycker att soffan har att divandelen(eller den delen som sticker ut) har en underdel som är "hård" och den "vanliga soffan har en "mjuk" underdel. Det gör att det ser ut lite som om divandelen är högre upp, då den inte sjunker ner som soffan.....
    det gör den inte på vår.
  • Cluedo

Då ska jag genast ringa Finnsoffan imorgon och fråga. Vill bli mamma meddetsamma - är inte er divandel(den under dynan) hårdare än den delen under själva "huvudsoffan"? Vår divandels undersida är alltså hårdare och det blir som om soffan lutar neråt när man sitter i den...
    Ska kolla upp det imorgon, men svara gärna ändå!

Cluedo skrev 2008-01-01 21:25:14 följande:
    Då ska jag genast ringa Finnsoffan imorgon och fråga. Vill bli mamma meddetsamma - är inte er divandel(den under dynan) hårdare än den delen under själva "huvudsoffan"? Vår divandels undersida är alltså hårdare och det blir som om soffan lutar neråt när man sitter i den...Ska kolla upp det imorgon, men svara gärna ändå!
    den är hårdare men den lutar inte neråt som det ser ut i alla fall, jag håller dock med dig att det känns som man sitter lite tillbakalutad när man sitter i divanen men jag tycker nog bara det är skönt och känns lite lyxigt!

soffan är mycket prisvärd och känns dyrare och lyxigare än vad den är, ett kanonköp tycker jag. Alla som kommer hit ger komplimanger åt vår soffa (förutom våra föräldrar som tycker den är felproportionerad eftersom den är så djup... hihi)
  • Ghada

Jag har en skinnsoffa och det finns lokt inte gott

Jag vill råd vad jag måste göra

Svar på tråden Bellus magnum - hur hittar man återförsäljare?