• Pochahontas

bonusbarn i sovrummet?

Jag tycker nog lite synd om bonusbarnet, faktiskt. Har både bebis och nioårig son. Det händer ibland att han kommer in och lägger sej hos oss, för han har drömt nåt, eller inte kan sova. Inte ofta, men ibland. Det måste barn få göra! Tänk dej själv att vakna mitt i natten och vara rädd!

Eftersom det är mannen som är bonusförälder så får jag väl svara för honom. Han har inget emot att sonen kommer in och lägger sej om han behöver. Han brukar till och med säga till honom att ligga på hans sida, för jag blir så grinig när jag väcks mitt i natten. Kan inte hjälpa det...

När du säger att hon är för gammal har du verkligen fel! Har hon mardrömmar eller liknande har det ju inte med ålder att göra.
    Däremot kan jag förstå att det inte är så värst trevligt när hon kissar i sängen. Och att hon inte duschar är väl inte hennes fel? Det får väl hennes far se till att hon gör!

Min son är som sagt min egen, men jag kan inte alls sova om han kommer och lägger sej, så jag har börjat att följa honom tillbaka till sin säng och natta honom där igen istället. Det är väldigt sällan nu.

Kommer hon varje natt, eller? Ni kan ju lägga in en madrass bredvid er säng i så fall, så hon kan lägga sej på den.

Då var man fru Byrlén...
Svar på tråden bonusbarn i sovrummet?