• Anonym

Kan man bli gravid trots kondom?

Jag och mannen kör kondom,har haft sex en gång bara efter förlossningen för 6 månader sen,har inte orkat skaffa annat än kondom än.

Vi hade i alla fall sex för 2 veckor sen med kondom.Vi kolla aldrig om kondomen spruckit eller nåt,vi slängde den bara.

Min mens kommer alltid den 19 varje månad,men nu är det den 23 och jag är så rädd att jag är gravid igen.Jag kom på det igår kväll att min mens inte kommit..

• Svar på tråden Kan man bli gravid trots kondom?
  • Anonym

Jag tror det är 95% säkerhet med kondom så en liten risk finns

• Anonym

även om den är hel menar jag

• Anonym

Men hur..om kondomen spruckit sedan,alltså är inte det spermiedödande medel i kondomen?

När man som tidigast göra gravtest?

• mee2

du kan testa dej idag. mensen e ju sen.

• Clever LG

Ja, man kan bli gravid med kondom. Även om det finns spermiedödande medel i dem. Kondomer är det preventivmedel som är minst säkert procentuellt.

Om du är orolig så testa. Ibland kan mensen dock vara sen utan någon anledning alls.

• Anonym

Jag hoppas min mens är sen bara så jag slipper genomgå en abort.
    Jag ska vänta med att testa mig i några dagar till tror jag.

• Anonym

Varför inte testa nu? Då slipper du gå runt och tänka på det under julen, det är ju faktiskt bättre att veta säkert.

Men varför måste du göra abort? Vill du inte ha barn?

• carola1977

Om du fortfarande ammmar kanske inte mensen är helt regelbunden?

• Anonym

Jag ammar inte.

Jag älskar barn men vill absolut inte ha fler barn nånsin.
    Jag har en på 7 år och en på 6 månader.
    Varken jag och mannen vill ha fler.Det tog emot redan när jag blev gravid med andra barnet...

• Anonym

Då får ni nog fundera ut något bättre p-medel än kådisar, för de är inte säkra.

Men som andra redan sagt,testa så vet du. Då kan man deale med beslut senare.

• Anonym

Jag trodde kondom var säkrare än p-piller.

Men jag ska testa mig ikväll.För säkerhets skull,så slipper jag tänka på det sen.

• mee2

berätta gärna hur d gick. lycka till! kram

• Rosdraken

Kondom är det mest säkra preventivmedlet du kan välja men det beror lite på vilken sort med, tex mamba fugerar inte för oss den åker av min sambo men finns ju andra sorter så det är bara att pröva. Vill ni inte ha barn så är kondom bäst absolut!

• Kloss

Otroligare saker än så ju skett...!

En kvinna som jag var med bedyrade att hon brukade p-piller.
    Hon blev ändå gravid....!!!!!!?

• Anonym

Jag tror det kom för mycket kiss på testet för bakrunden gulnade.
    Jag använde PREG.

Det visade negativt vilket jag är lättad över.
    Hoppas bara mensen dyker upp snart.Inga tecken än.

Svar på tråden Kan man bli gravid trots kondom?